Kamerthermostaat verschil

Opties
Hallo. Ik zit er aan te denken om een tado set aan te schaffen nu is mijn vraag is de kamerthermostaat bedraad anders dan de kamerthermostaat draadloos? Heeft de draadloze ook aansluitingen om een zone klep bedraad aan te sluiten?
Alvast bedankt
Groeten Chris

Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    De draadloze thermostaat heeft helemaal gaan aansluitingen meer voor draden. Daar kun je dus geen klep mee sturen.

Antwoorden

  • Chris76
    Opties

    Vraagje,

    Ik ben overgegaan op Tado. Mijn installatie bestaat nu uit een Remaha Calenta 40C ketel, bedrade tado kamerthermostaat in de woonkamer met een kabel naar de zoneklep voor de vloerverwarming in de woonkamer en de kamerthermostaat is weer via een extensionkit draadloos aangesloten op de ketel. verder zijn er 4 Tado radiatorknoppen die de slaapkamers en badkamer regelt. Ik ben best wel tevreden over het systeem alleen valt mij op dat mijn ketel alleen reageert op wolkje 2 en 3 bij wolkje 1 gebeurt er niet veel. De zoneklep gaat vanaf wolkje 1 al mooi open maar krijgt geen warmwater vanaf de ketel.

    PS dit effect zie ik dus op mijn kamer thermostaat maar ook in de slaapkamers en badkamer.


    iemand enig idee of ik nu moet zijn bij Tado of bij Remaha?

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Tado heeft een eigen soort van modulerend gedrag. Het werkt met cycli van 20 minuten. Als er heel weinig warmte gevraagd wordt dan gaat de ketel bijvoorbeeld 4 minuten laag stoken en gaat 16 minuten uit. Daardoor kan het lijken alsof er geen warmte geleverd wordt. Het beste is dit te constateren bij de cv ketel.