Vroege start werkt niet

Heb een nachttemperatuur van 20 graden tot 8 uur s 'ochtends. Heb ook vroege start aanstaan maar de temperatuur begint pas rond 8 uur op te lopen. Moet ik ergens anders ook nog iets instellen?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Vroege start kun je het beste uit zetten en dan de temperatuur die je wilt hebben iets eerder instellen.

    Een nachttemperatuur van 20 graden vind ik wel hoog, trouwens. Ik heb dat op 15 staan.

  • Ik wil in stapjes bekijken wat de gunstigste nachttemperatuur is, vandaar die 20. Uitzetten en dan timer iets vroeger zal niet goed werken als buitentemperatuur niet constant is. S'winters zal de verwarming veel eerder moeten beginnen dan bij hogere buitentemperatuur. Was altijd een honeywell thermostaat gewend en die deed dat perfect.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja dat klopt, maar Tado krijgt dat helaas niet goed werkend... er wordt vaak over geklaagd.

    Er zijn wel meer dingen waarin Honeywell thermostaten van 25 jaar oud beter zijn dan Tado! Bijvoorbeeld copieren van schema van dag naar dag, of het opgeven van een afwezigheid tot een bepaalde tijd of datum+tijd.

  • Als dit een bekend probleem is dat al langer speelt dan vind ik dit toch een flinke deuk in imago van Tado. Speel dan toch met gedachte om over te stappen op weer de oude vertrouwde Honeywell