Stadsverwarming
Ik heb stadsverwarming. Nu wil ik de vloerverwarming gaan regelen met een zoneklep. De verdieping ga ik regelen met tado thermostaatkranen. Nu is mijn vraag: stuurt de thermostaat de servomotor van de vloerverwarming aan. Zo ja, ben ik aan een bepaald merk gebonden of ben ik vrij in de keuze van de klep
0
Antwoorden
-
Is dat stadsverwarming die met een klep begint ? Of heb je altijd overal warm water?0
-
Er zit een klep achter de stadsverwarming die bedient wordt door de thermostaat. Als de kamer warmte vraagt heb ik overal warmte. Is de kamer op temperatuur heb ik boven geen warmte. Ik wil de klep verplaatsen naar de vloerverwarming zodat ik boven gewoon de boel kan verwarmen
Mijn vraag is dus: stuurt de tado deze klep aan0 -
Dat zou ik niet zo doen. Als er een klep direct bij de ingang van de stadsverwarming zit dan moet die daar blijven zitten. Wat is dat voor klep en hoe wordt ie bediend?
U kunt de vloerverwarming dan uitrusten met een extra klep. Bij voorkeur een snel werkende klep.
De opstelling zou dan mogelijk overeenkomen met opstelling 2 van Tado schema vloerverwarming en radiatoren. Draadloze ontvanger ter bediening van de hoofdklep, bedrade slimme Tado thermostaat op de vv klep, Tado knoppen op de radiatoren.
0 -
Hallo Herres
De klep zit achter de stadsverwarming en wordt bediend door de kamerthermostaat. Het is dus geen onderdeel van de stadsverwarmings unit. Het is een servomotortje van het merkt hertz 24v. Mijn vraag is of de tado deze aanstuurd0 -
Dat is geen probleem. Aansluiting in serie op de NO en Com van de thermostaat, en configureren als aan/uit.0
-
Hallo Herres
Dank voor je antwoord. Ik ga het doen zoals je mij adviseerd. Kan nu de tado kopen en gaan de boel veranderen
Mvg Henk Bos0 -
Het was even puzzelen en afwachten of uiteindelijk de klep werd aangestuurd. Dat lees je nergens in de handleiding, maar het werkt.
0