verbinding met radiatorknop

Opties

Ik heb een gecombineerd systeem, radiator knoppen en vloerverwarming. mijn kamer thermostaat regelt de zonneverwarming van de vloerverwarming van de begane grond. De extensionkit bevindt zich op de tweede etage. de Hub op de begane grond. Alle thermosstaat kranen werken prima echter één thermostaatkraan van het tuinhuisje verliest regelmatig zijn verbinding. Wij hebben de Bridge al verplaatst maar als wij deze teveel richting het tuinhuis verplaatsen verliest de bridge verbinding met andere thermostaat kranen. De afstand en materialen die het zenden en ontvangen beperken is volgens mij te groot. gezien het tuinhuis een losstaand gebouwtje is, om vorstschade te voorkomen is het van groot belang dat de verwarming daar werkt.

Wat kunnen we hier nog meer aan doen? bestaat er een configuratie waar een tweede bridge aangemeld kan worden zodat alles naar behoren functioneert?


Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Nee, helaas bestaat die mogelijkheid niet, er is geen tweede bridge mogelijk. Er is al veel over geschreven op dit forum.

    Zaken die kunnen helpen zijn: draaien van de bridge (ik dacht gelezen te hebben dat verticaal het beste is), verplaatsen, positie kiezen met minder hindernissen zoals in het trappenhuis of vide in de woning, op een andere verdieping plaatsen. En zorgen voor voldoende volle baterijen in de knop van het tuinhuis (dat kan ook tot uitval van een zwakke verbinding leiden).

  • Cees1958
    Opties

    Allemaal geprobeerd, helaas is de afstand te groot of het huis te groot het tado systeem. Ik vind Tado een perfect systeem echter misschien toch een verbetering voorstel voor Tado om hun systeem ook geschikt te maken voor grotere huizen, zou de inzetbaarheid van Tado sterk verbeteren/verbreden!

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Helemaal mee eens, jammer dat het niet lukt.
    Er loopt op het forum een upvote item over dit onderwerp. Als je het ondersteunt helpt het wellicht een oplossing dichterbij.
  • Dan zou ik kiezen voor een gewone thermostaatkraan in het tuinhuis.
    Daarmee ben je zeker van vorstbeveiliging.
    Niet zo mooi als het tado systeem uiteraard.