Draadloze ontvanger circulatiepomp schakelen

Opties
Beste. Kan ik een circulatiepomp aan en uitschakelen metdedradloze ontvanger? Pomp is max 71W (230V). Ik zou de fase van de pomp over de Com en NO zetten. Er staat dat die 3(1)A kan hebben. De pomp zou max 0.3A vragen. Wat betekent die (1) in de stroomaansluiting?Graag jullie advies aub.

Reacties

  • Heeft u hier al een antwoord op? Ik ben hetzelfee van plan maar van tado support krijg ik jiet echt een relevant antwoord.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    In principe kan dat niet. (Tenzij de pomp direct warmte levert uit bijvoorbeeld een warm watervat, of als tegelijkertijd met het aan gaan van de pomp een cv volgt. )
    Binnen het systeem van Tado is het zo ontworpen dat de draadloze ontvanger direct de warmtebron aanstuurt. Dus niet bedoeld voor een klep (behalve bij stadsverwarming) of een pomp.
  • Andreplusplus
    Opties

    Het kan dus wel (technisch), maar je hebt er niets aan, volgens mij. De draadloze ontvanger ontvangt signaal van de thermostaat als er warmte geleverd moet worden. Dus wat @Herres schrijft, klopt: er moet dan een warmtebron zijn. Anders staat de pomp altijd aan, tenzij er op een andere manier de ruimte verwarmd wordt waardoor de doeltemp bereikt wordt (en de thermostaat seintje aan de ontvanger geeft ‘genoeg!’).

    Met andere woorden: @Koertberend waarom zou je dit willen?

    En het is niet gebruikelijk en ik kan alleen gokken, maar ik vermoed dat het getal tussen haakjes van toepassing is op gelijkstroom (dus max 3A AC en 1A DC)

  • Jurian
    Opties

    Ik denk dat dit u gaat helpen:


    In principe is een pomp op dezelfde manier te sturen als een zoneklep (eigen risico, want in principe hoor je de pomp niet aan/uit te schakelen, overleg dit met de fabrikant van uw pomp).

  • Dennie
    Opties

    Als de andere warmtebron een warmwatervat van een warmtepomp systeem is, dan zou de draadloze ontvanger dus wel de pomp kunnen bedienen waarbij warm water naar de radiator(en) stroomt die daar om vragen en dus open staan. De Warmtepomp zelf meet alleen de temperatuur van het water in het vat en zal dus veel geleidelijker aan / uit gaan (en niet frequent aan/uit zoals bij directe aansturing)?