Onverwacht allemaal thuis/ alternatieve slimme schema’s

Opties
Ik ben gescheiden en heb (zeker met de coronalockdowns en vakanties) op sommige momenten mijn kinderen ineens thuis op dagen dat ze normaal er niet zijn. Ik heb op de dagen dat ze niet bij mij zijn in hun slaapkamers vorstbeveiliging aan staan. Ik vind het onhandig dat ik als ze er wel zijn dan het hele schema moet veranderen en niet met een druk op de knop een alternatief schema aan kan zetten. (Bijv: gisteravond heb ik de verwarming bij ze handmatig aangezet maar vanmorgen was t 11 graden op de slaapkamers omdat het midden in de nacht weer terug naar het schema van de volgende dag gaat) Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om 2-3 scenario’s op te slaan (bijv: kinderen thuis, alleen thuis aan het werk etc). Mijn oude thermostaat had een knopje: ‘vandaag als zondag’ dat vond ik superhandig. Maar dat zou je ook met een aantal scenario’s kunnen doen.
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Hier zijn al 10 tallen ideeën voor aangedragen.
    De keuze voor 3 verschillende schema’s is op dit moment het enige wat je krijgt.
    Slimmere oplossing zullen vast niet heel lastig zijn om aan te maken, maar bij tado kan dit (nog) niet.
    Mensen die gescheiden zijn (zoals ik) of mensen die in ploegendienst werken hebben allemaal hetzelfde probleem.
    Voorlopig nog maar even alles handmatige bedienen.
  • Mijn vraag wordt al voluit besproken hier en oplossingen zoals scenario's maken aangedragen. Tado maak hier toch werk van!