Thermostaat blijft staan op 'Configuratie Download'

Opties
Endran
Endran
december 2021 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Sinds een week heb gebruik ik tado in mijn huis. Het heeft een week prima gewerkt. Gister avond heb ik nog 2 knoppen aan het systeem toegevoegd, en de bridge verplaatst.

Ik kan zien dat de thermostaat verbinding heeft, want ik kan de text hi zenden. Daarnaast kan ik prima de temperatuur history zijn van de kamers.

Echter, de bedrade kamer thermostaat blijft staan op Configuratie Download; een tandwiel en een pijl omlaag. Wanneer ik de temperatuur op een thermostaat knop wijzig gebeurt er niets meer. Wat moet ik doen?

Antwoorden

  • Endran
    Opties

    Knop ingedrukt houden, batterijen er een minuutje uit, al geprobeerd. De twee nieuwe knippen laten ook netjes hi zien.

  • Andreplusplus
    Opties
    @Endran Branden alle ledjes op de bridge? maw heb je (nog steeds) een goede internetverbinding?
  • Endran
    Opties
    Yes, alle lampjes branden, alle knoppen kunnen hi laten knipperen, als lijkt juist te staan. Heb het hele systeem gereset, maar het probleem bleef.

    Echter, ik heb het intussen opgelost! Het is een super simpel probleem achteraf, en de app zou het moeten hebben voorkomen. Na lang zoeken heb ik gevonden dat je maximaal 7 apparaten in een ruimte kan hebben, en ik zat met die twee extra knoppen aan 8. Toen ik een knop minder in de app geconfigureerd had, begon alles weer te werken.

    Eigenlijk zou de app mij hebben moeten waarschuwen dat ik teveel apparaten in een ruimte had. En de foutmelding van de thermostaat had ook wel duidelijker gekunt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het is aan te raden om dit soort uitgebreid configuratiewerk niet via de app te doen maar met een internet browser op een computer. Dan zie je veel beter wat je doet.

  • Aryan
    Opties

    Zonet de splinternieuwe tado thermostaat geinstalleerd op een bedrade aansluiting van een Nefit ketel met Bosch open therm convertor. Ook bij mij blijft de display staan op Configuratie Download; een tandwiel en een pijl omlaag. Batterijen opnieuw geplaatst. Helpt niet. Geen extra apparaten aangesloten. Wat moet ik nu ondernemen>

  • Jurjen
    Opties

    Hallo Endran.

    Had het zelfde probleem. Heb het inderdaad ook opgelost door 1 knop te verwijderen.

    Ben het met je eens dat de app dit aan moet geven.