Magnum electrische vloerverwarming

Opties
Wat heb ik nodig om mijn magnum thermostaat te vervangen voor een tado systeem? Het gaat om een badkamertje, onder 6a. De vloersensor in het huidige systeem gebruik ik niet. Is er een schema?

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    @robvl82 Dat kan niet, tado ondersteunt geen elektrische vvw
  • robvl82
    Opties
    Dan spreek je Tado tegen. En inderdaad Tado spreekt zichzelf ook tegen. Maar die discussie wil ik niet aangaan, ik wil gewoon graag weten wat er nodig is. Er zijn genoeg onderwerpen over, alleen inhoudelijk niet echt duidelijk. Het kan namelijk zeker wel, Tado benoemt dit ook zelf, en het wordt geregeld gedaan. Ik hoopte op een reactie van iemand die er ervaring mee heeft.
  • Andreplusplus
    Opties

    @robvl82 Magnum is toch een elektrisch systeem? Hoe wil je dan een CV ketel aansturen?


    Of….. ? Slimme thermostaat, instellen op aan/uit (R01), en relais gebruiken door aan te sluiten op COM en NC.


    Dus: Bruine draad op COM zwarte draad op NC, zwarte draad naar vvw, Blauwe draad op vvw.

    230 V L —— COM -/ NC ——— VVW ———— 230V N


    Zoiets? Ik vraag me af of dat goed werkt. Tado regelt de ruimte temperatuur (en ik weet het niet precies, maar de temperatuursensor in de vloer zit er niet voor niets) en niet die van de vloer - maak de vloer te heet en al je tegeltjes liggen los. Met mijn kennis van nu zou ik er niet aan beginnen.

    Dus… maar als je het wil doorzetten, ik hoor graag de uitkomst.

  • robvl82
    Opties
    Tado zegt in de handleidingen:
    Compatibility
    elektrische ondervloersystemen (maximale schakelstroom van 6 A)