Taco verwarmt te lang bij vloerverwarming

Opties
Ik heb mijn bedraadde thermostaat nu een paar dagen. Ik merk dat hij in de ochtend doorstookt tot ongeveer 1 graad boven de ingestelde temperatuur. Door de vertraging van de vloerverwarming stijgt de temperatuur daarna nog een graad door. Het huis is vervolgens zo warm dat de hele dag gaat verwarming meer nodig is. Ik zou verwachten dat de thermostaat dit leert en eerder stopt met stoken, maar dat zie ik nog niet. Moet ik iets anders instellen?

Reacties

  • FJP
    Opties
    Je zou hem zelf wat lager kunnen instellen, dan heb je het zelfde resultaat.
  • Andreplusplus
    Opties
    Thermostaat leert wel, maar langzaam. Paar dagen is niet genoeg, denk ik.
    Er zal altijd wel iets overshoot blijven (0,5 gr), ben ik bang. Bij mijn vvw daalt de temp ook wel weer iets, dus geen probleem.

    Wel jammer dat je geen stooklijn of K-factor kunt instellen.
  • Henkie
    Opties
    Ik heb exact hetzelfde probleem maar dan met een onbedrade thermostaat. Ik krijg dat niet opgelost. Ik zal ook eens temp lager gaan instellen en de dag/nacht temp hetzelfde laten. Kijken wat dat oplevert (of kost).
  • Henkie
    Henkie
    december 2021 aangepast
    Opties
    Ligt dus kennelijk aan het product.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    De eerste twee weken dat ik alles van tado had voorzien was het ook overal overshoots en te ver zakken. Uiteindelijk is dit redelijk goed gekomen. Merk wel nog steeds dat als de temperatuur buiten tussen 2 dagen in met 10 graden omhoog veranderd het hele systeem alsnog een overschot heeft. Daarna trekt het wel weer bij. Het systeem werkt wel, heeft even tijd nodig.