Dummy batterij in tado knop

Opties
Ik ben van plan, zodra de huidige batterijen leeg zijn, die van de tado knoppen te vervangen door dummies, als in link hieronder. Heeft iemand dit al geprobeerd/ uitgevonden wat de mooiste manier is de draad naar buiten door te voeren?

Ps.
De knoppen zijn van de vloerverwarmings verdeler, verborgen in een kast, dus de draadjes aan de knoppen zijn aanzich het probleem niet.

https://www.osdorp.nl/product/38526/batterij-adapter-met-transformator-10-x-2aa/?gclid=Cj0KCQiA_JWOBhDRARIsANymNOYKEhoBPh0_uKffUwx357WezAWZrfoj64aKwLhU59lZkAaUiNKW12UaAozlEALw_wcB

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Er staat helemaal nergens hoe veel stroom dit ding kan leveren. De toepassing lijkt een beetje "kerstverlichting" te zijn, dat zou kunnen betekenen dat het ding niet veel stroom levert. Ik weet niet wat het piekverbruik van een Tado knop is (als het motortje draait) maar dat zou een probleem kunnen zijn, zeker als er meerdere knoppen tegelijk gaan werken.

    Op zich is de constructie grappig maar de adapter die er bij zit daar stel ik me niet veel van voor.

  • P_Veldhorst
    Opties
    Die adapter is te vervangen. Ik ben benieuwd of ik het draadje naar buiten krijg zonder de knop te veel te beschadigen. Wordt vervolgd.
  • Ik gebruik dit systeem met een deurbel van Byron. De spanning is niet heel stabiel daarvan.
    Ik denk dat je beter batterijen kunt gebruiken, mede om schade te voorkomen aan de tado knop.
    Daarbij als per ongeluk de spanning uitvalt weet ik niet wat de tado knop doet. Met goede batterijen voorkom je volgens mij veel problemen. Een nieuwe knop kost €70,00 daar kan je veel batterijen voor kopen.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    december 2021 aangepast
    Opties
    Wat een vreselijk idee!
    Dan koop je een mooi ontworpen hightech apparaat, en dan sluit je het aan met een snoertje aan een trafootje. Erg 😰
  • P_Veldhorst
    P_Veldhorst ✭✭
    december 2021 aangepast
    Opties
    Ik ben het eens met jullie reactie en misschien valt de levensduur van de batterij ook wel mee. Het voelt alleen niet zo goed om 20 batterijen te moeten vervangen, niet vanwege kosten, maar milieu. Misschien moet ik me daar maar over heen zetten. Van de andere kant, in combinatie met een goede, geschakelde voeding wordt het extra high tech. Afgezien van de doorvoer van dat draadje natuurlijk, wat het bedoelde topic in deze discussie was ;-)