Radiatorkraan openen zonder de cv aan te sturen

Opties
We hebben een hele koude kamer, niet veel gebruikt, in huis en nu het begint te vriezen, is de CV zo'n beetje de hele dag aan het stoken voor die kamer. Dit onder aansturing van een Tado radiatorknop die op 16 staat. Is er een manier om die ruimte zo in te stellen dat de radiator wel open staat maar niet de cv aanstuurt? Zo dat de kamer wel opgewarmd wordt als elders in het huis warmte vraag is.

Reacties

  • P_Veldhorst
    Opties
    Ja, kies voor de betreffende kamer de optie: geen zone regulator.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Als je die gewoon uit zet gaat die automatisch op vorstbescherming. Dan laat die de temperatuur terug lopen naar 5 graden en stuurt die de ketel alsnog aan.
  • Andreplusplus
    Opties

    Kies dit in de betreffende kamer voor zoneregelaar:


  • FrankB692
    FrankB692
    januari 2022 aangepast
    Opties
    Dank voor jullie reacties. De vorstbescherming is niet wat ik in gedachten had. Eigenlijk wil ik dat de kamer mee verwarmt wordt als er elders in huis warmte vraag is.Met vorstbescherming gaat de radiator alleen open als het dan heel koud geworden is.

    De suggestie om "geen zonneregelaar" in te stellen was even zoeken waar die instelling zit, maar ik heb hem gevonden. Het was een verrassing dat daar de Slimme Thermostaat van de huiskamer in staat. Omdat een Tado installatie toch ook zonder Slimme Thermostaat kan werken dacht ik altijd dat de Slimme Radiatorknoppen zelf rechtstreeks de ketel kunnen activeren. Maar goed, dat is nu niet zo relevant voor mijn vraag.
    Ik heb de zonneregelaar uitgezet in de koude kamer en de radiatorknop op 25 graden gezet zodat de radiator open staat. Nu nog vaststellen dat hij nu inderdaad niet meer zelf de CV inschakelt en dan is dit wel een oplossing. Als alternatief ligt de oude (domme) radiatorknop klaar om in de koudste periodes er op te zetten.
  • Baas
    Opties
    Frank werkt dit ? Ben benieuwd
  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Zou in ieder geval moeten werken. Zo heb ik ook een kamer (gehad).
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Omdat een Tado installatie toch ook zonder Slimme Thermostaat kan werken dacht ik altijd dat de Slimme Radiatorknoppen zelf rechtstreeks de ketel kunnen activeren"

    Hoe dacht je dat dat zou gaan werken dan? Met telepathie ofzo?

    Een Tado installatie zonder slimme thermostaat dat kan alleen als er geen ketel om aan te sturen is, bijvoorbeeld bij stadsverwarming.

  • TaDoe
    Opties

    Wat is jouw ervaring hiermee Frank?