Installatie thermostaat en radiatorknoppen

Opties
Hallo, ik ben een nieuwe gebruiker en heb inmiddels een bedraade tado thermostaat in de woonkamer geïnstalleerd. Werkt perfect en blij mee. Op dit moment regelt de thermostaat de temp in de kamer, keuken, badkamer en slaapkamer. Ik zou nu graag de temperatuur in bv de keuken afzonderlijk willen kunnen aansturen zonder dat de temperatuur in andere ruimtes dan automatisch meegaat. Heb daartoe radiatorkranen van tado aangeschaft, maar weet niet hoe ik die nu precies moet aansluiten in de app. Wie kan mij adviseren?

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Super eenvoudig. Gewoon een knop aanmelden via de QR code en de aanwijzingen staan verder beschreven.
  • Hutsky
    Opties
    Dank je, Zojuist gelukt. De knop in de keuken is geplaatst. Aparte ruimte keuken aangemaakt waarin de knop is geplaatst.
    In de woonkamer heb ik 3 radiatoren. Moet ik die ook allemaal van een knop voorzien en zo ja krijgen die allemaal een eigen groep of moeten die aan de groep woonkamer worden toegevoegd?( dus in 1 groep te samen met de thermostaat)
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ja het is wel verstandig om ook in de woonkamer slimme koppen te plaatsen.
    Anders warmt die vanzelf mee als je alleen de keuken verwarmt.
    Het water stroomt immers door alle radiatoren die open staan.

    Je krijgt vanzelf een vraag of je die wil toevoegen aan een bestaande ruimte of een nieuwe ruimte wil aanmaken.
  • Andreplusplus
    Opties

    En aanvullend, je maakt idd één ruimte “woonkamer” en koppelt alle knoppen en de thermostaat aan die ruimte. Je geeft dan aan dat de thermostaat het meettoestel is.