Tado instelling

Opties

Hallo,

Ik heb nu de tado bedrade thermostaat gekocht en hangt in de woonkamer, en in de woonkamer 2 tado slimme thermostaatknoppen.

Nu werkt dit niet samen, kunt u mij een uitleg geven zodat dit samen gaat werken en welke instellingen ik moet veranderen.

mvg. S. Halbach

Antwoorden

  • stanhal
    Opties

    De ketel springt niet aan als er warmte wordt gevraagd door de thermostaat/knoppen

    De thermostaat werkte wel tot vandaag, vandaag pas de slimme knoppen erop gezet.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    U ziet nu waarschijnlijk drie tegels van ruimten. Maar u wilt er maar één hebben, de ruimte waar de thermostaat hangt.
    Ga in instellingen, kamer en apparaten, naar de slimme knop toe, en verander de ruimte waarin die zit in de ruimte van de thermostaat. Doe dat voor beide knoppen.
    Geef dan in de ruimte van de thermostaat aan dat het meettoestel van die ruimte de thermostaat is.
    Als het goed is vervallen de twee tegels en heeft u er nog één over.
  • stanhal
    Opties

    De app ziet alles en is de woonkamer 1 groep.

    Alleen slaat de ketel nu niet aan.

    Tot vandaag deed de tado slimme thermostaat het, maar sinds de knoppen erop zitten niet meer.

    De ketel ziet de thermostaat niet.

    Het gaat om een intergas 36/30

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    december 2021 aangepast
    Opties

    Als je in de tegel van de woonkamer kijkt wat ziet u dan staan onder Meettoestel en onder Zoneregelaar ? Die namen moeten beide hetzelfde zijn en beginnen met RU.

    Knippert er een lampje op de bridge? Klik dan 1x kort op het knopje van de bridge om de configuratie af te sluiten.

  • stanhal
    Opties

    Meettoestel en zone regelaar zijn hetzelfde, beginnen beide met ru.

    bridge knippert niet.

    Wij hebben de opentherm confugiratie nog eens gedaan, Na de R01 zou D01 te zien moeten zijn. Maar springt gelijk naar HC01, HW(vinkje), EkX, safe en dan vinkje.

    D01 staat voor opentherm, en die laat hij niet zien in het protocol.

    Warmwater doet het nu wel.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Als je R01 ziet moet je met pijl knoppen op of neer gaan om op d01 te komen, daarna pas op de grote knop. Kun je dat nog eens proberen? En de draden moeten op + en - aangesloten zijn voor modulerend.

  • stanhal
    Opties

    Intergas 36/30 op 11 en 12 aangesloten, en de thermostaat op + en -

    Jou stappen doornomen, maar hij doet nog niks

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Het enige wat ik dan nog kan voorstellen is om de ketel uit en weer aan te zetten. Soms helpt dat.
  • stanhal
    Opties

    Al geprobeerd, als dit de laatste oplossing was zal ik het demonteren en terug sturen.

  • Johanb
    Opties

    Beste @stanhal

    Kan je voor de zekerheid controleren dat de ketel en oude thermostaat goed zijn ingesteld?

    Dit doe je door Instellingen => Kamers & Apparaten => Slimme thermostaat: en vervolgens de installatie-instructies te doorlopen.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    december 2021 aangepast
    Opties
    Terugsturen zou ik niet doen.
    Tado werkt prima samen met de Intergas ketel. Alleen is er kennelijk iets mis gegaan bij de installatie.
    Begin opnieuw en gebruik de Wizzard bij iedere stap. Dan kom je er wel uit.