Hoe weet ik dat thermostaat communiceert met cv ketel?

Opties
Ik heb een remeha calenta isense. Dus voorheen draadloze thermostaat. Hoe weet dat de tado thermostaat de comunnicatie overpakt? Simpelweg oude thermostaat uitschakelen?

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    iSense kan bedraad of draadloos. Draadloos is ook twee dingen: de iSense RF thermostaat en een iBase ontvanger aangesloten op de CV ketel.

    Weet je zeker dat je een draadloze iSense hebt?

    Tado kan alleen met een tado apparaat bedraad aangesloten worden op de cv ketel. Dat kan een bedrade slimme thermostaat zijn (draadje naar de cv ketel), of een draadloze slimme thermostaat met draadloze ontvanger (die je met een draadje aan aan de cv ketel aansluit).

    M.a.w. als er een draad loopt van thermostaat naar cv ketel (nu aangesloten of niet), dan kun je een bedrade thermostaat van tado gebruiken. Zo niet dan heb je een draadloze nodig. De iBase (als je die hebt) vervang je dan door de Tado ontvanger. Of je haalt de iBase weg en sluit de draad aan op de ketel en de bedrade tado thermostaat aan de andere kant.

  • Aerie
    Opties
    Dank voor je reactie. Uiteindelijk is gebleken dat onze ketel niet compatibel is met tadothermostaat. Tado heeft dit uiteindelijk geconstateerd. Helaas.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2021 aangepast
    Opties

    @Aerie Dat snap ik niet. Kijk eens hier:

    https://community.tado.com/nl/discussion/comment/14034#Comment_14034

    Er is wel een verschil tussen de Calenta (Opentherm/OT) en Calenta Ace (R-bus) ketel. Ik weet niet wat je hebt - “Remeha Calenta iSense” slaat op de thermostaat, niet de ketel.