Vloerverwarming 1 zone

Opties
Ik heb beneden vloerverwarming en een bedrade slimme Tado thermostaat boven 6 slimme radiator knoppen. Na wat testen kom ik tot de volgende instelling. De vloerverwarming staat continu op 21 graden overdag en s’nachts op 20. De temperatuur beneden klopt exact. Wel heb ik de afwijking er uit gehaald door te meten met een externe thermometer. De thermostaat knoppen boven heb ik losgekoppeld van de zone van de slimme thermostaat. Ze draaien alleen de radiator knoppen open en dicht maar kunnen geen warmte vragen aan de cv ketel via de slimme thermostaat. De vloerverwarming vraagt continue warmte waardoor er voldoende warmte is om de kamers boven verschillende temperatuur te geven. Kamer 1 : 20 graden kamer 2: 18 vragen en kamer 3: 21. Het werkt eigenlijk prima. In de kamers hangt ook een airco die indien nodig voor wat extra warmte kan zorgen.

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties

    Gefeliciteerd! Mooi dat het werkt zoals je wenst. Wel eens leuk om te lezen tussen alle verhalen over wat er allemaal niet goed gaat.

  • P_Veldhorst
    Opties
    Heeft het nu nog een voordeel dat je ‘slimme’ tado knoppen gebruikt ipv standaard thermostaat knoppen? Het kunnen monitoren misschien?
  • Andreplusplus
    Opties

    @P_Veldhorst +: Een slim schema per kamer. Dan gaan knoppen automatisch regelen op basis daarvan