Hulp slimme knoppen en temperatuur

Opties
Ik zou graag wat tips en advies willen over mijn setup:

Ik had al een tijdje de bedraadde thermosstaat maar nu wilde ik ook bepaalde ruimtes apart reguleren.
Daarvoor vandaag 2 slimme knoppen geplaatst. 1 in de hal beneden en 1 op de kinderkamer boven. Nu bleek ik ook slimme knoppen in de kamer beneden te moeten hebben waar de thermosstaat hangt, die komen morgen binnen..

Hij pakt in de hal en de kinderkamer niet de juiste temperatuur. Dit komt omdat de knop dicht tegen de warmtebron/radiator aanzit. Hoe stellen jullie dit in? Hoe meten jullie de juiste temperatuur op de kamer en passen deze dan aan op de knop?

Om op elke kamer een draadloze thermometer te plaatsen leek mij te duur.

Reacties

  • Johanb
    Opties

    Beste @DennisDino

    Draadloze temperatuursensors is de beste manier op het gebied van temperatuur meting in de ruimte. Maar zoals je zelf al aangeeft is het behoorlijk duur om overal toe te passen en is het zeker ook niet nodig in elke ruimte.

    Op de site van Tado staat zelf beschreven hoe je de binnentemperatuur kan corrigeren. https://support.tado.com/nl/articles/3405606-ik-denk-dat-de-echte-binnentemperatuur-hoger-lager-is-dan-door-tado-wordt-weergegeven-wat-kan-ik-doen

    Ik zelf heb het gemeten met een ouderwetse vloeistof temperatuur meter. eigenlijk heb je iets nodig wat makkelijk of te lezen is. en gebruik je de meetfout om te corrigeren.

  • Oke thanks voor je reactie. Ja ik ga die niet een aantal aanschaffen. Ik heb zelf niet zo een thermometer om dat te meten.

    Zal vandaag die twee in de woonkamer eens installeren en dan wat tests doen enzo kwa temperatuur
  • P_Veldhorst
    Opties
    Draadloze sensoren zijn idd niet gratis, maar uiteindelijk valt dat ook nog wel weer mee ten opzichte van je stookkosten. Daarbij is het wel de mooiste oplossing, ik heb er geen spijt van.