TADO Systeem functioneert niet naar behoren

Opties
JohanKoni
JohanKoni
februari 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

TADIIk heb onlangs het TADO systeem aangeschaft en alles conform de installatievoorschriften geinstalleerd en geconfigureerd

Het systeem is als volgt opgebouwd :

Begane grond : Woonkamer / Keuken / Hal => 5 stuks slimme thermostaatknoppen & thermostaat

1e Etage : 2 slaapkamers, 1 studeerkamer en badkamer => 4 stuks slimme thermostaatknoppen;

2e Etage : 1 slaapkamer => 1 stuk slimme thermostaatknop;

De internet Bridge bevindt zich op de 1e etage, waardoor ik een optimaal bereik heb naar alle componenten en het bereik dus zeer goed is.

De CV ketel is een : Remeha Tzerra Ace van 1 maand oud.

Communicatie protocol : Open Therm.

Probleem : Als ik de thermostaatknoppen individueel wil "schakelen"door de tempertauur in de APP of webbased omgeving hoger te zetten, worden de knoppen netjes qua temperatuur " Visueel" hoger gezet op de APP en bij de radiator ( dus wordt open gestuurd ), je hoort dat deze wordt opegengestuurd. De App geeft aan dat er verwarming plaats vind, echter de CV ketel wordt niet aangestuurd ( AAN gezet ).

Het vreemde is, als ik op de APP " Maximaal verwarmen " activeer, dan worden alle knoppen op maximaal (25C) gezet en werkt het systeem prima en heb ik overal verwarming.

Door dan vervolgens de raditoren (knoppen) op de APP weer op "Schema hervatten " te zetten, zet ik deze uit die ik niet nodig heb. Heel omslachtig en lijkt mij niet te bedoeling.

Ik heb zelf het gevoel dat de Slimme Thermostaat in de woonkamer defect is, aangezien het geen individuele acties / settings van de knoppen uitvoert.

Is er iemand met dezelfde ervaringen, of is er een oplossing voor de huidige problematiek.

Ik hoor graag.

Reacties

  • Havele
    Opties
    Ik heb hetzelfde probleem, volgens de helpdesk zou het kunnen liggen aan de aansluiting hoe de knop is aangesloten. Hij maakt niet goed contact met de pin van de radiator.. hierdoor kan hij wel communiceren voor warmte vraag maar gebeurt er verder niets omdat er geen beweging van de pin is.. zo interpreteer ik het in ieder geval..
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    februari 2022 aangepast
    Opties

    Als het temperatuurverschil klein is (tussen ingesteld en werkelijk) wordt er nog geen warmtevraag naar de ketel gestuurd, pas als het verschil wat groter is. Is dat misschien wat je ziet?

    Verwarming werkt niet als een lichtknopje, maar meer als een dimmer waar je heel langzaam aan draait. Met andere woorden, als je iets verandert, duurt het even voor je effect ziet. Dat is met tado niet anders dan met andere thermostaten/knoppen.

    Je geeft geen uitleg over hoe de boel in de app is ingericht, maar ik neem even aan “alles conform de installatievoorschriften” dat de kamers in de app overeenkomen met de werkelijkheid, dat de zoneregelaars en meettoestellen in de ruimtes correct zijn aangewezen.