Nut van thermostaat na plaatsing slimme radiatorknoppen

Opties

Hallo,

Ik ben een nieuwe gebruiker van Tado. Mijn setup is eenvoudig. Ik heb twee radiators in mijn woonkamer en één in de badkamer.

Ik heb de draadloze thermostaat in de woonkamer. Omdat ik de temperatuur in de badkamer graag apart wil regelen en heb daar nu een slimme radiatorknop geïnstalleerd. Probleem: als de badkamer moet opwarmen wordt het in de woonkamer bloedheet. Niet goed over nagedacht van door en dus ga ik in de woonkamer nu ook twee slimme radiatorknoppen installeren.

Mijn vraag is evenwel: zodra er op alle radiators een slimme knop staat, wat is dan nog het nut van de draadloze thermostaat in de woonkamer? Kan of moet die dan weg?

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Die kun je gewoon behouden. Vaak is de meting bij de knop niet heel nauwkeurig omdat die vlakbij de verwarming meet.
    Als je de thermostaat behoud dan meet je de temperatuur op een andere plek die vaak verder van de verwarming is. Is wat aangenamer zeg maar.
  • Andreplusplus
    Opties

    Plus: de thermostaat stuurt de ketel aan. Lijkt me ook wel handig.

  • Feelio
    Opties

    @Andreplusplus Ja, ik ging ervan uit dat de thermostaat een must have is om de ketel aan te sturen, maar blijkbaar kunnen de slimme radiatorknoppen dat zelf ook? Of communiceren de knoppen met de thermostaat en de thermostaat vervolgens met de ketel?

  • Andreplusplus
    Opties

    @Feelio Dat laatste.

  • Smit0515
    Opties
    Dat laatste ja. De thermostaatknoppen communiceren met de thermostaat die in zijn beurt weer vraagt aan de cv. Volgens mij zijn er ook draadlose thermostaten maar dan heb je weer de extensiekit nodig die dan aangesloten staat op de cv
  • Feelio
    Opties
    Oké, bedankt iedereen voor de inzichten!