Waarom word vv niet warm?

Heb boven overal slimmeradiatorknoppen inclusief de aanvoer van de vv. Overal krijg ik het warm behalve beneden de vloerverwarming dus.. Gister toen alles geïnstalleerd is was dit probleem nog niet. De aanvoer word wel warm lijkt net alsof hij na de vvpomp geen warmte meer geeft is dit een kwestie van ontluchten of is de pomp nu ineens stuk? Ik hoor hem nog wel pompen.

Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓

    @Smit0515 Dus de leidingen totaan de vvw verdeler (vlak boven de pomp) worden warm, maar pomphuis en rest van de verdeler blijven koud?

    Dan kan het zijn dat de thermostaat op de verdeler niet open gaat. Zit de draad goed in de verdeler gestoken? (in het aanvoerdeel). Wat gebeurt er als je de knop er af haalt? ( als het ventiel goed werkt dan staat deze nu open en moet de hele verdeler warm(er) worden.) Doe dit maar kort, om te voorkomen dat je vloer te heet wordt.

    Gebeurt er nog niets, dan is het ventiel niet goed meer. Kan het pinnetje ingedrukt worden met de hand?

    Wordt de boel wel warm, dan is de thermostaatknop of de voeler (aan de draad) de verdachte.


    Als de tado knop inderdaad in de aanvoer zit, maar de leiding verderop wordt wel heet, dan lijkt die niet direct het probleem. Maar zo’n knop heeft maar een kleine doorstroming (genoeg voor radiator, maar mss niet voor 100 m2 vvw) en gaat bovendien in stapjes open en dicht. Kan er wel genoeg water doorstromen om bij te mengen via de pomp in de vvw?

    Ik bedoel, als het water in vvw 22 graden is bijv, en er komt maar een beetje heet water bij, dan loopt daar de temp niet (genoeg) op.

Antwoorden

  • Heb je een tadoknop tussen de aanvoer gezet en de verdeler zit niet in die ruimte dan moet je deze aan een tado thermostaat koppelen in de ruimte waar de vw ligt.
  • De verdeler is in dezelfde ruimte. De bedrade thermostaat hangt in de woonkamer. Deze is bedraad aan de zone klep vlak voor de cv.
  • Hoi,

    Hoe staat je thermostaat ingesteld?
    Heb je als je naar instellingen》 apparaten》 kamer waar thermostaat in staat 》thermostaat als zone regelaar aan?
  • @Smit0515 Zoals in diverse topics op dit forum aangegeven, een SRK in de aanvoer van de vv is geen goede oplossing.

    En ik hoop dat je de thermostaat op de verdeler hebt laten zitten?

    Kijk eens hier: https://community.tado.com/nl/discussion/11724/de-oplossing-voor-vloerverwarming-radiatoren-en-tado

  • @Remus ja. Zoals aan gegeven woonkamer thermostaat en in de trappenkast( recht achter de thermostaat) heb ik dus de vloerverwarming aansluiting met daar ook de STK. De buizen en alles worden warm enkel lijkt het probleem nu bij de verwarmingspomp te zitten vermoed ik aangezien vanuit daar geen warm water verder komt.

    @Andreplusplus ja de thermostaat op de verdeler heb ik inderdaad niet aangezeten. Die staat nog gewoon op. 50graden. (zou het probleem daar kunnen zitten)?
  • @Smit0515 Hoe werkt je pomp? Gewoon met stekker in stopcontact? Dat kun je altijd proberen, de pomp moet gewoon draaien en als aanvoer van CV warm/heet is, dan moet het aanvoerdeel (en slangen) van de vvw ook warm worden. Zo niet, dan is er iets met de pomp aan de hand.

    De thermostaat van de verdeler staat goed (50 gr is misschien hoog, maar die van mij staat ook op zoiets).

    Als je een pompschakelaar gebruikt met een temperatuursensor op een buis, dan moet die sensor op een plek zitten waar de buis inderdaad heet wordt, anders slaat de pomp nooit aan.

  • @Andreplusplus werkt inderdaad gewoon met stekker in het stopcontact. Met orginele thermostaatknop van de vv doe met een ijzeren draad naar de pomp toe. Alle buizen worden warm tot de pomp aan toe. Het gekke is ik hoor hem en voel hem wel draaien.(de pomp) Het is net alsof hij de warmte niet mee pakt om een of andere reden
  • @Andreplusplus dankje voor je tijd en uitleg. Ik heb alles even gecontroleerd. En heb de fout inderdaad gevonden. Het is zoals u aangaf de radiatorkraan gaf geen genoeg warm water. Het had waarschijnlijk wel gekund maar dan had de in en uitvoer 22mm moeten zijn. De uitvoer was maar pak em beet 12mm. Erg slecht overnagedacht van mij.

    Hoe het nu allemaal werkt:

    Cv. Dan 50cm eronder zoneklep ( dit was al in de woning) 1ste verdieping en zolder overal slimmerradiatorknoppen. Slimme Thermostaat in de woonkamer waar tevens de vloerverwarming aansluiting ligt.

    Affein om een lang verhaal kort te malen. Had ik gewoon STK overal kunnen plaatsen daarna oude thermostaat vervangen door de slimme. Dan was alles ook klaar geweest. (probleem was dat ik het boven niet warm kreeg) Kwestie van beter onderzoek moeten doen sorry mensen.