Verwarming negeert schema

Opties
Hallo,
Ik heb al enkele nachten gemerkt dat de verwarming aanslaat in bvb de badkamer of de keuken (met elk een radiatorknop van tado), terwijl ik in het schema de temperatuur op 16 graden zet en het in realiteit 18 graden is. Toch zie ik in de app dat de verwarming in die specifieke kamer ineens op 20 of 21 graden staat, terwijl het volgens mijn ingestelde schema nog steeds op 16 moet staan.
Alles netjes en keurig geïnstalleerd met de wizards.
Iemand een idee hoe dit komt en wat eraan te doen?
Bedankt!

Antwoorden

  • de_bigMaq
    Opties
    Ik ben ook nieuwsgierig hiernaar, deze rare situatie doet zich hier ook voor en ik ben van mening dat de oorzaak bij de Tado servers en of de slimme thermostaat zit aangezien ik vorig seizoen gee Tado problemen had dus ik sluit mij aan bij je vraag
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Er zit een groot verschil tussen meten en wat er daadwerkelijk gebeurt.
    Stuurt de knop ook daadwerkelijk de verwarming aan? Kan je terug vinden in het overzicht van de afgelopen uren/dagen.
    Of lekt de thermostaat ventiel gewoon omdat die niet meer goed sluit.
    Ondanks dat we met allerlei slimme zaken zoals internet, servers en mooie apps bezig zijn kan het probleem gewoon een simpel mechanisch defect zijn.
  • Andreplusplus
    Opties

    @B79 Als nergens warmte wordt gevraagd (conform slim schema) dan maakt het niet uit of er ergens een ventiel lekt of zelfs open staat, toch?


    @Wimby17 Elke kamer heeft zijn eigen schema - weet je zeker dat de schema’s zijn zoals je zegt? En als je zegt “ineens op 21 of 22 graden staat” bedoel je dan dat het zo warm is (temp in de grafiek), of dat de vraagtemperatuur volgens het schema ineens gewijzigd is?

    Ik heb nog nooit gezien dat een schema spontaan andere instellingen heeft dan ingesteld - maar zeg nooit nooit.

  • Ant1
    Opties
    Is dit probleem al opgelost? Wij hebben namelijk hetzelfde probleem..
  • Wimby17
    Opties
    Het probleem was wel degelijk reëel en had niets te maken met lekkende ventielen.
    Het was opgelost van zodra ik ‘vroege start’ deactiveerde.
    Blijkbaar flipte deze functie ‘s nachts, geen idee waarom. Nu is alles in orde.
    Denk niet dat ‘vroege start’ al op punt staat, ik hoop op een update
  • Andreplusplus
    Opties


    Ik dacht dat ik hier geen last van had. Maar ik zie het ook bij 1 radiatorknop/kamer. 9.00 moet de kamer op temperatuur zijn.

    De kamer met de slimme thermostaat en vvw heeft dit probleem niet. Daar wordt ca 8.00 begonnen met stoken (wat overigens niet op tijd is)

    Start om 6.29, maar weer stoppen voor 9.00

    Bovenstaand is een andere dag in dezelfde kamer, 5.45 beginnen, en wel doorgaan tot ma 9.00

    Onderstaan dezelfde dag als 1e grafiek, nu kun je de tijdschaal zien

    Deze laatste plaat laat de woonkamer zien, die wel goed werkt. 8.00 beginnen om 9.00 target te halen (wat te laat is, nog bijna een graad te laag, heeft ook te maken met krap bemeten vloerverwarming).


    Voor de werkkamer ga ik de vroege start uitzetten ;-) En ik ga een bericht naar tado support sturen.