Aansluiten van tado

Opties

Sinds vandaag eigenaar van een tado starterspakket

mijn condensatieketel is een Viessmann vitodens 333 type WS3A

mijn huidige thermostaat een Vitotrol 300

kan mij iemand vertellen op welke aansluiting ik de 2 bestaande kabels van mijn oude thermostaat op de tado moet koppelen alsook of er in mijn ketel iets moet veranderd worden


Antwoorden

  • fonzie
    Opties

    Dank voor de reactie

    maar de aansluiting in de tado is dat nu NO of COM ofwel de + en -

    mvg

  • Heb exact dezelfde opstelling en ben nog aan het twijfelen om een tado te kopen. Is het gelukt? Haal je er veel voordee uit?
  • cjacquet
    Opties
    Hier ook dezelfde configuratie. Is het gelukt ? Dank je om je ervaring te delen.
  • fonzie
    Opties

    Neen .mijn tweede vraag is nooit beantwoord

    is dat nu NO of COM ofwel de + en -

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee maar het is hier ook niet de helpdesk he? Ik heb je de URL gegeven van de wizard die je alles uitlegt.

  • Andreplusplus
    Opties

    Ik weet het ook niet precies. Misschien staat hier meer informatie?

    Wat ik zo hier en daar lees heb je een uitbreidingsmodule H4 nodig en dan zou je aan/uit kunnen regelen. Dat zou betekenen aansluiten op NO en COM en instellen op R01.

    Maar of dat de beste mogelijkheid is, ik weet het niet. Aan/uit regelen is meestal niet optimaal. Ik stel me voor dat Viessmann ketels kunnen moduleren. Zie handleiding. Ik zie dat Viessmann ook zelf met tado vergelijkbare producten heeft. Misschien is dat een grotere kans van slagen? Zie hier bijv.

    Dus aan/uit mogelijk met H4, “aan/uit powerpack”, geen idee wat dat is. Opentherm niet mogelijk

  • fonzie
    Opties

    Hartelijk dank andreplusplus.

    ga dit een uitzoeken

    ik had ook Viessmann gecontacteerd maar die stuurden me door naar een installateur Dit was natuurlijk de gemakkelijkste oplossing.

  • Ik heb hem geinstalleerd, maar op
    Mijn ketel brandt het storingslampje sinds de installatie. Als ik de tado los koppel is het lampje weg.

    Iemand een idee?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Heb je de wizard https://tado.com/start gebruikt?

  • Yep, perfect gevolgd, maar wat ik ook doe, telkens gaat dat lampje opnieuw flikkeren.