Tado Extensie kit op zoneklep (vloerverwarming)

Opties

Beste,

Onderstaand zie je de situatie bij mij thuis. Ik heb een tado extensiekit direct aangesloten op een Honeywell zoneregelset.

  1. Als ik deze extensiekit configureer als slimme thermostaat dan stuurt deze succesvol de zoneregelset aan (open/dicht). Echter, de extensiekit geeft geen signaal door aan de centrale thermostaat dat de kamer verwarmt moet worden.
  2. Als ik de extensiekit configureer als draadloze thermostaat dan stuurt deze niet meer de zoneregelset aan, maar geeft deze wel een signaal door aan de centrale thermostaat dat de woning verwarmt moet worden.

Mijn vraag: Hoe zorg ik ervoor dat ik deze configuratie aan de praat krijg? Is er een mogelijkheid dat de extensiekit zowel de zoneklep kan aansturen als een signaal doorgeven naar de centrale thermostaat?

Bovenstaande configuratie is tot stand gekomen door onderstaande schematische tekening op de Tado website:


Antwoorden

  • BertZ
    Opties

    Lijkt erg op mijn situatie met 2 verdelers vloerverwarming. Ik schakel met de bedrade Tado thermostaat de verdelers. De ketel heeft een draadloze ontvanger, waarmee de thermostaten draadloos de ketel aanschakelen. Dit werkt direct uit de doos. Maar omdat jij een bedrade thermostaat hebt die de ketel moet schakelen, denk ik dat dit of door de support van Tado moet worden ingesteld, of dat je toch een draadloze ontvanger nodig hebt, die je aansluit op de ketel. Maar beide zou moeten werken.

    Het plaatje met het grijze rondje en Tado erin, is de draadloze ontvanger bedoeld. Maar bij type 2 aansluiting werkt het ook met een extra bedrade thermostaat.

  • markrouhof
    januari 2022 aangepast
    Opties

    Hi Bert,

    Dank voor je antwoord. De configuratie was vandaag door Tado support zo geconfigureerd, dat de extender opgenomen is in dezelfde verwarmingszone als de thermostaat die is aangesloten op de CV.