Tijdelijke temperatuurinstelling valt weg

Opties

Ik heb een aantal slimme radiatorknoppen in huis en voor alle kamers een slim schema ingesteld. Op 1 kamer gebeurt het geregeld, dat als ik een tijdelijke temperatuurinstelling doe (bv. 2 graden warmer van 14.00 tot 16.00, dat de temperatuur dan om 15.00 al weer terug gaat naar het oorspronkelijke schema. eerst dacht ik, dat ik het niet goed had ingesteld, maar het gebeurt telkens opnieuw. Batterijen zijn goed... Geolocatie staat op automatisch en de app geeft aan, dat ik thuis ben, dus dat is het niet... Heeft iemand een idee, wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Je kunt in de app aangeven hoe er omgegaan wordt met handmatige aanpassingen. Tot de volgende aanpassing van het schema, of een bepaalde tijd, of tot beëindiging door gebruiker. Misschien heb je die instelling op een bepaalde tijd gezet?

  • Jos
    Jos
    januari 2022 aangepast
    Opties

    Dank voor je reactie.

    Werkt de functie aan/uit "tot de volgende automatische wijziging" wel? Kan ik niet vinden.... Ik geloof dat normaal de handmatige instelling het schema overruled...

    Ik heb geen tijdsblokken in het slimme schema staan voor die kamer, alleen een constante temperatuur. Vervolgens stel ik handmatig een hogere temperatuur in, bv. van 14.00u tot 16.00u (geen tijdsblok, gewoon met het 'pennetje'). Maar dan stopt deze instelling 'spontaan' om 15.00u.

    Ik heb zelf ook nog zitten zoeken - misschien komt het omdat ik de Tado app op mijn IPhone 'wegveeg' en dat hij dan niet goed meer werkt... Dat ga ik nu uitproberen...

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Handmatige bediening is het tweede regeltje van het scherm als je in de app op instellingen, kamer kijkt. Er staat een handje voor, makkelijk. Toch even kijken.

  • Jos
    Opties

    Tsja, dat zie ik ook wel, het instellen van de tijd is ook niet het probleem. Alleen gaat Tado een uur voor de aangegeven tijd weer terug naar het slimme schema....

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je het met je telefoon niet kunt vinden kijk dan even met je computer dan is het wat overzichtelijker en zie je minder makkelijk opties over het hoofd.

  • Jos
    Opties

    Oke, bedankt, ga ik proberen!

  • Jos
    Opties

    Hert lijkt er trouwens op, dat het kwam doordat ik de app wegveegde op mijn IPhone. Ik las op de site, dat je dat inderdaad niet moet doen, maar de app op de achtergrond moet laten staan. Gisteren en vandaag geen probleem meer gehad. Dus mocht iemand hetzelfde probleem hebben als ik, dan is dat de moeite van het proberen waard .

    In ieder geval: Rob2 en Herres, dank voor het meedenken!