Tado stuurt ketel niet aan

Opties
Goedendag, misschien dat hier nog iemand nog weet wat we kunnen doen. Gisteren mijn huis omgebouwd, thermostatische kranen gemonteerd op radiatoren. En het hele huis voorzien van Tado met de bedrade thermostaat. Ketel is een Remeha quinta 35c en was al bedraad voor modulerend werken ( op 1 en 2 want draaide al jaren op een Honeywell evohome) na het installeren van het hele systeem blijkt de thermostaat niet te communiceren met de ketel (draden aangesloten op + en -) configuratiemenu doorlopen en ingesteld op d01. Geen reactie van de ketel. Gisteravond uit nood maar aangesloten op aan/uit, want anders werd het wel erg fris, dit werkt, alleen de ketel slaat in storing omdat hij zijn warmte niet kwijt kan na enige tijd. Ik kan de evohome wel weer terugzetten, alleen staan dan alle radiatoren vol open en ben ik voor de kat zijn .. aan het stoken.hoe krijg ik de installatie modulerend aan de praat?

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Lijkt erop dat je alle stappen goed hebt doorlopen.
    Mogelijk is de zoneregelaar verkeerd toegewezen of helemaal niet.
    Moet iets simpels zijn wat over het hoofd gezien wordt. Anders even via de chatbot contact opnemen met de helpdesk. Die kunnen precies zien hoe alles ingesteld staat en waar nodig aanpassen.
  • blontje78
    Opties
    Bedankt voor je reactie. Uiteindelijk heeft de helpdesk contact opgenomen en de configuratie op afstand aangepast. Geen idee wat ze gedaan hebben maar het werkt nu gelukkig wel.
  • producent
    Opties

    Ik heb precies hetzelfde probleem alleen Tado heeft ook een probleem. Ik probeer ze al twee dagen te bereiken via chat. Alles opgestuurd met foto's maar krijg twee korte berichtjes dat ik alles volgens de handleiding in de app moet doen. Dat begrijp ik en heb ik ook allemaal gedaan als ze de chat lezen, tevens alles wat in de installateurs handleiding staat. Nu een dag verder op vrijdag is er helemaal niemand in de chat aanwezig.

    Lekkere service van een bedrijf waar je meer dan 1000 euro aan producten koopt en er alleen een chat is waar ze niet in reageren en aangeven dat ze ook gewoon niet aanwezig zijn de hele dag.

  • Mies1401
    Opties
    Hier hetzelfde probleem. Wij hebben een Nefit Proline Nxt. Alles is geïnstalleerd maar de tado stuurt de ketel niet correct aan. Meerdere instellingen geprobeerd en op instelling R01 met rood in COM en zwart in No, springt de ketel aan als we willen verwarmen en schiet daarna in storing. Alle overige instellingen pakt ie niet
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja ik kan me wel voorstellen dat ze bij de servicedesk ook een sik krijgen van al die "ik heb alles aangesloten en nou werkt het niet" meldingen. Die we hier op het forum ook steeds zien.

    Bij Tado ben je er NIET met alles aansluiten! Je moet de boel ook configureren. Het is veel beter om naar https://tado.com/start te gaan dan om de "installateurshandleiding" te gebruiken als je helemaal geen installateur bent.