Meer dan 25 registraties

Opties
Ik vroeg mij af of er in de toekomst de mogelijk zal zijn om meer dan 25 registraties in 1 woning te hebben. Ik heb er meer dan 25 nodig en loop nu dus vast. Ik heb ondertussen wel een idee, maar het zou wel handig zijn.
2
2 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Geen kans dat dit aangepast wordt denk ik. Er is al eerder door Tado gereageerd dat dit lastig is, en zoals je wellicht weet worden zelfs verbeteringen waarvan ze niet beweren dat ze lastig zijn niet gerealiseerd.

  • Oké, duidelijk. Hebben jullie ervaring met meer dan 25 apparaten. Ik kom er vanavond achter dat de beide slimme thermostaten ook als registratie gelden wat dus inhoud dat ik nog maar 23 verwarmingsknoppen kan gaan gebruiken.

    Hoop dat jullie misschien een slimme oplossing hebben.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ik denk dat tado of een andere firma er nooit vanuit zouden gaan dat er huizen zijn waar meer dan 25 apparaten in zouden kunnen zijn.
    De optie om dit meer te maken zal voorlopig niet gaan gebeuren.
    Je kan wel een verzoek indienen bij de helpdesk en kijken of er een persoonlijke aanpassing alleen voor jou gedaan kan worden. Weet echt niet of dit mogelijk is.
    Enige optie die dan overblijft is om te gaan kijken welke ruimtes voor jou minder van belang zijn en mogelijk met een domme thermostaatknop geregeld kan worden.

    Van de andere kan vraag ik me dan af wat voor huis dit is. Met 23 radiatoren denk ik eerder aan een studentenhuis oid. Kan je dan niet beter met een stooklijn gaan werken als op een kantoor of zo?
  • Bedankt voor je reactie. Klopt het is inderdaad een groot huis met veel verwarmingen. Juist om dit goed te kunnen regelen ben ik naar een systeem van Tado gegaan.

    Ik vanmorgen de woning weggegooid en ben het opnieuw gaan opbouwen. Heb in div. Kamers 1 of 2 knoppen verwijderd en ook de draadloze slimme thermostaat heb ik nu niet meer in gebruik. Ik wilde dus eerst alle prio1 kamers aanmelden en verbinding laten maken met de extensie kit. Helaas krijg ik vanaf apparaat 16 al niks meer met de kit verbonden.

    Nu snap ik het niet meer, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een screenshot van de melding maar kan deze niet toevoegen helaas.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Het enige wat ik nog als advies kan geven is om een mail te sturen naar de helpdesk met daarin alle ruimtes en bijbehorende benamingen en serienummer van het tado onderdeel.
    Zoals bv:
    Woonkamer: thermostaat RUxxxxxccccc
    Slimme knop VAxxxxxxxxx
    Slimme knop VAxxxxxxxx

    Slaapkamer kind 1 : slimme knop VAxxxxxxxx
    Slaapkamer kind 2 : slimme knop VAxxxxxxxz
    Studeerkamer etc etc

    En neem dan ook meteen alle spullen mee die boven de 25 stuks uitkomen.
    Mogelijk kunnen ze voor je uitzondering maken.

    Moet ook wel bekennen dat de tado spullen aardig snel optellen. Zelf zit ik nu op 17 onderdelen. En zo groot woon ik ook niet.
    Woonkamer, keuken, gang, 4 slaapkamers en een badkamer. Met in elke ruimte (behalve badkamer) nog een losse temperatuur voeler.
  • Goed idee, ga ik doe.

    Maar jij krijgt in ieder geval al wel 17 apparaten verbonden :) zover ben ik nog niet.
  • P_Veldhorst
    Opties
    Je zou ook eens bij de concurrent kunnen kijken, Honeywell of zo…
  • Die gaan maar tot 12 zones, ik heb de 25 zoals Tado zegt nodig.
  • P_Veldhorst
    P_Veldhorst ✭✭
    januari 2022 aangepast
    Opties
    Als ik het goed begrijp kun je tot Max 4x12, dus 48 groepen hebben bij Honeywell door meerdere panelen te gebruiken.
  • Oké, dat is interessant dat kon ik niet zo snel vinden. Ga het even uitzoeken. Ik hoop alleen dat Tado me aankomende week technisch kan ondersteunen, ik zit nog lang niet op 25 dus ik vermoed/hoop dat er ergens anders een fout zit.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wat ik begrepen had van een eerdere reactie van iemand van Tado was dat al die limieten bepaald worden door dimensioneringen in de software (hoe groot is het array van apparaten) en dat dit niet zomaar kon worden aangepast, wellicht door gebrek aan geheugen.

    Zelfs als dit niet zo is en het gewoon een kwestie is van wat getalletjes aanpassen in de sourcefiles en de boel opnieuw compileren, dan nog gaat dit natuurlijk niet gebeuren.

    Als je zo'n groot huis hebt ga je wellicht ook nog tegen het probleem aanlopen dat alle apparaten (knoppen, thermostaten, ketel ontvanger) een verbinding moeten hebben met de internet bridge. Het is dus GEEN mesh netwerk zoals Tado in de hippe verhalen schrijft, maar een STER netwerk rond de bridge. En er mag maar 1 bridge zijn in een huis, ook zo'n software limiet. Daar zijn ook al anderen met grote huizen door in de problemen gekomen, en dat kan niet worden opgelost.

    Denk dus nog even na of je door wilt met Tado.

  • Ahh, dat is nou net het bericht wat ik niet hoopte te lezen. Ik heb inderdaad de bridge en extensie kit uit elkaar hangen net als de knoppen.

    Zou het kunnen schelen als je de bridge meer centraal zou hangen?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    januari 2022 aangepast
    Opties

    Dat kan helpen ja. Maar er zijn ook berichten van mensen die het op die manier niet werkend kregen. Die hebben gevraagd om de mogelijkheid van meerdere bridges of een repeater, danwel de realisatie van het mesh netwerk waarover men opschept maar wat men niet heeft, maar helaas antwoordt Tado daarop dat dit "niet zo simpel is". Over het feit dat "niet zo simpele" maar wel noodzakelijke aanpassingen nooit gerealiseerd worden mag je zelf je conclusies trekken.

    Edit: ik zie dat ze het woord "mesh" hebben weggehaald in de Nederlandse specificaties. Als iemand het nog ergens anders aantreft meld het dan aub. Dit was een duidelijk geval van misleiding, Tado heeft geen mesh netwerk.

  • Oké, ik laat weten wat de reactie gaat zijn en of er een actie komt.
  • Nou jammer, net het bericht ontvangen. Maximaal 10 kamers kunnen de extensie kit aansturen... en nu dus echt een groot probleem.