w.Intercom = i;Communicatie tussen thermostaat en knop lijkt weg — tado° Community

Communicatie tussen thermostaat en knop lijkt weg

Hallo,

Sinds januari 2020 gebruik ik een radiatorknop en een slimme thermostaat aangestuurd door het slimme schema (geen ketel, heb blokverwarming). Alles werkte perfect tot een paar weken geleden, het lijkt net alsof ze niet meer met elkaar communiceren. De radiator blijft maar warm terwijl dit niet zou moeten en ik kan het alleen stoppen door de knop alles uitschakelen te gebruiken. Ik heb tot nu toe de batterijen in beide apparaten vervangen en ze opnieuw gekalibreerd, maar het lijkt niet te helpen. Het viel mij ook op dat de thermostaat eerder een tik gaf zodra het slimme schema ingeschakeld werd en dat doet hij niet meer. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Antwoorden

• De bridge gereset en alles opnieuw gepaired en nu werkt het helemaal niet meer. Knop opnieuw gekalibreerd en je hoort hem uitschuiven (inschuiven gaat ook goed) maar de radiator blijft inmiddels heet. Ik ga de andere knop er maar opzetten.
  • B79
    B79 Volunteer Moderator
    Kijk ook even of het ventiel op de radiator misschien niet vast zit.
    Als die niet heen en weer kan, zal een nieuwe knop ook niet werken.
  • Die kan heen en weer en je hoort de stroming ook stoppen, dat is het rare. Ook het monteren van de oude handmatige knop helpt niet dus lijkt dat er intern bij het ventiel iets niet goed zit. Reparatie moet via de beheerder van de VVE, mja weekend.
  • Ik heb precies hetzelfde. Ga ook maar weer een gewone thermostaat installeren want Tado leid een eigen leven.
  • Met de gewone knop is de radiator inmiddels wel uit. Ik baal er wel van want het werkte echt perfect.
    @Ming6way heeft het bij jou wel gewerkt?