Radiatoren blijven op gloeiend heet staan en reageren niet op de slimme radiatorknop

Opties

Hallo,

ik heb sinds ruim een jaar naar tevredenheid 4 slimme radiatorknoppen in mijn huiskamer met een internetbridge bij stadsverwarming. Heeft altijd goed gewerkt via de app en via google nest. Gisteren kreeg ik een melding dat in een van de knoppen nieuwe batterijen nodig waren. Ik heb de batterijen vervangen volgens de instructies in de app. Vanaf deze tijd zijn echter alle 4 de radiatoren gloeiend heet geworden en gaan ze niet meer uit doordat ze niet reageren op de knoppen. Ik heb inmiddels bij alle 4 de knoppen de batterijen vervangen, dus opnieuw gekalibreerd, ik heb de internet bridge gereset, de knoppen opnieuw gepaired met de bridge, maar niets helpt, de radiatoren blijven gloeiend heet. De app zegt dat alles ok is, maar dat is het dus niet……via de app heb ik alle knoppen uit gezet en op de knoppen is ook “ off” te zien, maar ondertussen blijven de radiatoren gloeiend heet. De motor van de knop lijkt dus de pin van de verwarming niet in te drukken. De pinnetjes van de verwarming kunnen wel aoepel in en uitgedrukt worden, dus ze zitten niet vast. Wie o wie kan mij verder helpen, het is hier in huis inmiddels een sauna….

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Ik hoop dat het al is opgelost, maar het lijkt erop dat de knoppen niet goed zijn teruggeplaatst, waardoor ze het ventiel niet goed kunnen sluiten. Of is een verlengstukje (pinnetje) verdwenen?
    Zijn de knoppen weer op de oude manier aan dezelfde kamer in de app toegewezen? Staat het meettoestel voor die kamer goed ingesteld (1 van de knoppen?)
  • Jeanine63
    Opties

    Het is inmiddels gelukkig opgelost. Na allerlei testen in communicatie met Tado bleek toch dat 1 knop stuk was en ik heb inmiddels van Tado een nieuwe knop ontvangen. Goede service.