Blijvende warmtevraag in extensiekit en app ketel reageert niet?

Opties

Goedemiddag, ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een Tado Draadloze thermostaat + extensiekit. Wat mij opvalt is dat als de ketel zelf uit is doordat er net verwarmt is erin de app de warmtevraag golfjes opgelicht blijven, ook onder care en protect zie je dit. tevens blijft het warmtevraag ledje op de extensiekit gloeien.

-cv ketel betreft een Remeha Tzerra M 28c Plus 2017. thermostaat is aangesloten op de bestaande bedrading Opentherm + - van de IsenseRF v28 die ik hiervoor had.

-ik heb de zone woonkamer al is verwijderd, en opnieuw ingesteld + tevens de installatie wizard op de thermostaat doorlopen. in het configuratie menu staat D01 ingesteld als protocol.

iemand misschien tips, ideeen? heb de vraag ook al bij support neergelegd alleen nog geen reactie mogen ontvangen.

Op de onderstaande screenshots is er geen ingeschakelde ketel, maar wel een vraag in de app.

Alvast dank

Mvg.

Mark

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ik zie zo snel twee mogelijkheden:
    1) Tado werkt met modulatie in cyclus van 20 minuten. Bij weinig warmte vraag bijvoorbeeld 5 minuten aan en 15 minuten uit. Kan zijn dat je net lijkt in de uit fase.
    2) de ketel is aan het pendelen