Ketel ontvlamt niet bij warmte vraag

Hebben jullie hier ook wel eens last van.
Een of meerdere knoppen/kamers vraagt om warmte, je app geeft aan dat er een bepaalde hoeveel warmte wordt gevraagd, maar je ketel ontvlamt niet.
Maar als ik de warmwaterkraan aanzet, krijg ik wel warm water en gaat ook de cv het radiatorwater opwarmen.
Ik word dus in de ochtend wakker, zie in de app dat er 3 golfjes warmte is gevraagd voor de woonkamer gedurende een uur, maar de radiator is koud.

Al mijn onderhoudsmannetje van de cv gebeld en die zegt: ligt aan je thermostaat!

Help

Reacties

  • Heb hier ook last van in onze slaapkamer. De tado radiator draaid open en de app geeft aan dat die verwarmd maar na een half uur of uur is de radiator nog steeds koud. Zet ik dan een 2e radiator in een andere ruimte ook op verwarmen begint de boel wel te werken. Mij ook een raadsel tot op heden. Vooral ook omdat het niet altijs gebeurd
  • Precies dit probleem deed zich voor in mijn Tado systeem. Ik heb het voirgelegd aan een medewerker maar die kwam met rare antwoorden . Er gebeuren de laatste tijd rare dingen op afstand. Sinds gisteren kan ik mijn temperatuur in de app ook alleen met stappen van 0,5 graden verhogen/ verlagen.
    Als je een bedrade slimmethermostaat hebt koppel de bedrading af en verbind de + en -. Kijk of de cv dan aanspringt bij warmtevraag