Ketel en tado correct aangesloten, verwarming slaat niet aan

Opties
Mijn verwarming doet het niet meer. Ik heb vandaag een loodgieter laten komen en die heeft de cv ketel gecheckt, die is in orde. Ik heb ook gewoon warm water. De tado lijkt correct aangesloten, de internet bridge geeft drie brandende lampjes aan, de batterijen heb ik voor de zekerheid vervangen en ik kan de tado bedienen via mijn telefoon. Als ik de verwarming aanzet hoor ik een klikje, maar de ketel slaat niet aan. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Antwoorden

  • P_Veldhorst
    Opties
    Is de slimme thermostaat zoneregulator voor die betreffende groep?
  • Linda
    Opties
    Ik denk het wel.. weet niet wat een zoneregulator is maar ik heb maar 1 aansluiting, ik heb geen slimme thermostaatknoppen.

    Omdat we onlangs zijn overgestapt naar een nieuwe internet provider heb ik alles opnieuw geïnstalleerd. Hierna zijn we direct op vakantie gegaan, maar het lijkt me sterk dat het daarmee samen hangt aangezien de internetbridge 3x licht geeft en ik ook via mijn app een connectie kan maken met de tado
  • Linda
    Opties
    Het is opgelost via het noodnummer van Tado! Probleem: your tado device was set to simple on/off control of only the heating. before that it was set to opentherm (a digital language that actually supports the control of Hot water and heating trough the same connection.)
  • Andreplusplus
    Opties

    @Linda Fijn dat je de oplossing aan ons liet weten! (Was dit ook zelf op te lossen geweest door de installatiewizard te doorlopen?)

  • GuyHay
    Opties

    Ik ben nu al 2 dagen bezig om mijn Tado opnieuw aan de praat te krijgen.

    Ik heb deze sinds een jaar ( alleen slimme thermostaat) en deed alles handmatig. Werkte perfect. Sinds afgelopen zaterdag heb ik pogingen gedaan om de app te installeren. Na een paar foutmeldingen heb ik de app er weer afgegooid.

    Met als gevolg dat sinds zondag mijn instellngen zijn veranderd en ik deze niet meer aan de praat krijg. Bij resetten hoor dat de verwarming aanslaat en na 1 minuut stopt het weer.

    Toch maar weer de app gedownload en geen verschil.

    Nu al 3 x via bots met Tado contact proberen te krijgen, zonder resultaat.

    Ook niet met een noodmelding.


    Mijn ketel doet het, warm water doet het. Bij opnieuw opstarten van de Tado thermostaat hoor je dat deze aanslaat en dan hoor je een klikje en houdt het weer op.

    Leip word ik ervan.

    Hoe krijg ik contact met die Tado's. Op een manier dat ik mijn verhaal kan vertellen ipv die vaste vragen vanuit de bots?

  • GuyHay
    Opties

    Het ergste van dit alles,

    een jaar lang gewoon autonoom zelf bepalen hoe en wat en wanneer ik mijn temperatuur wil aanpassen en nu ben ik afhankelijk door die app van een club die niet te bereiken is??

    En als ik de andere onderwerpen lees, kunnen ze op afstand dus je instellingen aanpassen, met andere woorden, ik ben vanaf nu dus overgeleverd aan een club ipv mijn eigen thermostaat in huis???

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    oktober 2022 aangepast
    Opties

    @GuyHay Hoe heb je het ooit geïnstalleerd zonder app, dan? Alleen via de website? Of??? En waarom heb je dan tado als je alles handmatig doet?

    Wat heb je tot dusver gedaan met de app om te proberen deze werkend te krijgen? Hoe heb je je tado apparaten geconfigureerd? Welke foutmeldingen krijg je? Wat zie je als je inlogt op my.tado.com?

    Kun je wellicht wat screenshots delen?