Hoe zet ik het display van de slimme radiatorknop rechtop?

Twee radiatorknoppen zijn door de monteur verticaal naar boven gemonteerd (was op die plekken de beste oplossing). Maar nu is het display van die knoppen ondersteboven. Kan ik dat aanpassen en zo ja, hoe? (Volgens Tado-bronnen kan ik de oriëntatie van het display via de app regelen. Maar die optie ontbreekt in mijn Android-app--en de screenshots bij de uitleg zijn van iOS.)

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Dit is niet mogelijk.
  • Ugh. Dank voor het antwoord.

  • @florismk Is wel mogelijk hoor, ook op Android. Ga naar Instellingen, Kamers & Apparaten, kies een knop en selecteer Orientatie (Horizontaal/Verticaal). Helpt dat?

  • Hoi @Andreplusplus, dank voor je reactie maar zie mijn vraag: deze optie ontbreekt in mijn app.

  • ok @florismk, de app ondersteunt het wel, maar wellicht heb je niet de knoppen die het kunnen (VA01 ipv VA02?). Het lijkt erop dat je niet de nieuwste versie van de knoppen hebt gekregen. Nog eens navragen bij de installateur?

  • Ik ga het zeker navragen bij de installateur! Is er ergens documentatie over knopversies en welke al dan niet deze functie ondersteunen?

  • @florismk niet dat ik weet. Wellicht kun je het te weten komen door the chatten met de helpdesk?

  • Ga ik doen, dank. Ik raak wel steeds meer geïrriteerd door de gebrekkige informatie die Tado zelf beschikbaar heeft.

  • @florismk, heb je al op de tado site op het onderdeel Support gekeken? Staat best veel uitgelegd.
  • In de app bijna "instellingen" kun je op het pijltje naar rechts drukken óf op het plaatje van de slimme kraan. Dit zijn twee verschillende menu's. Wanneer je op het plaatje klikt zou de de optie horizontaal /verticaal moeten krijgen.
    Lost nog steeds niet uw probleem van 180° draaiën op maar is misschien wel beter leesbaar.
    Hangt de knop onder de leiding of staat 'ie erop? Dat maakt natuurlijk ook uit. Gebruikelijk in erop.
  • @Andreplusplus Ja, ben ik veel geweest. Staat bijvoorbeeld een artikel over hoe je de oriëntatie verandert met de app. Geen woord echter over hoe dat samenhangt met verschillende versies van de radiatorknoppen (horizontaal/verticaal/universeel). Ik heb me een ongeluk gezocht naar informatie over die verschillende varianten van radiatorknoppen.

    Inmiddels van Tado eindelijk de gezochte informatie gekregen. Er waren horizontale en verticale varianten. Sinds vorig jaar ook een universele variant, waarvan je de orientatie dus softwarematig kan instellen. Maar als je bij Tado gaat shoppen, vind je die informatie nog steeds niet bij het product Slimme radiatorknop.

  • @Renel, de oriëntatiefunctie ontbrak echt helemaal, en zoals @Andreplusplus aangaf, dat hangt samen met de knopversie. Wat ik inmiddels weet: er waren Horizontale en Verticale modellen (met displays in de juiste oriëntatie voor H/V) en sinds vorig jaar ook Universele, die je kan veranderen vanuit de app. Ik heb van de installateur twee vervangende Universele gekregen (en de Horizontale die ik had weer teruggestuurd). Universele geïnstalleerd waar de knop verticaal moet, en voor die twee knoppen was vervolgens de Oriëntatie-optie wél beschikbaar in de app.

  • Tnx for the info! Weer wat wijzer geworden.👍