Waar kan ik handleidingen vinden?

Ik vind de slimme thermostaat minder intuïtief dan Tado kennelijk denkt. Is er ergens een online handleiding of downloadbare PDF?

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Ik was gisteren ook even op de tado website aan het zoeken naar een handleiding. Kon die ook nergens vinden.
    Normaal zit er een blaadje bij de doos. Daarmee zou je als het goed is moeten kunnen redden.
    En anders als het niet lukt hieronder even uitleggen waar je tegenaan loopt.
    Mogelijk zitten er mensen tussen die een passend antwoord hebben.
  • Dank, dat is de volgende stap inderdaad.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    januari 2022 aangepast

    Helpt dit?

    en

    (stukje naar beneden scrollen, daar staan handleidingen)

  • florismk
    florismk ✭✭
    januari 2022 aangepast

    Hoi @Andreplusplus, mijn probleem met de supportpagina's is nu juist dat het een verzameling losse instructies is. Nergens kan ik het totale verhaal vinden, bijvoorbeeld:

    Hoe werkt Tado. Het gaat mij om een document waarin ook gewoon wordt uitgelegd hoe Tado functioneel werkt. Dus ook het verhaal over één meetpunt per ruimte, een eigen draadloos netwerk vanaf de bridge, afhankelijkheid van Tado-servers voor de slimme schema's... hoe steekt het systeem in elkaar?

    En wat betreft de oriëntatie van het display op de radiatorknoppen kan ik wél detailinstructies vinden hoe je het precies aanpast, maar níet voor welk type/generatie knoppen dat geldt (voor mijne bijvoorbeeld niet, en dat vind ik nergens verklaard).

    Dus ik ben op zoek naar een samenhangend geheel: alles wat ik moet en wil weten als eigenaar van een Tado-systeem. De Support-pagina's bieden eigenlijk alleen een stapel losse documentjes om heel specifieke dingen te doen, zonder samenhang of inzicht.

    En de installatie-pdf is precies dat: hoe installeer je.

  • Ha @florismk, dat is duidelijk. Enerzijds is het tado systeem redelijk zelfverklarend. Anderzijds, als je net iets meer wilt weten, en ook afhankelijk van versies e.d. is er inderdaad geen duidelijke boekwerk en handleiding voor het gebruik. Ook de API voor de clouddienst is niet gepubliceerd, maar er zijn diverse handige programmeurs die wel e.e.a. hebben achterhaald.

    Dus ja, we houden elkaar hier op het forum op de hoogte en proberen elkaar te helpen o.b.v. ervaring en experimenteren.

  • mee eens dat een goede handleiding ontbreekt. de zelfverklarendheid van het systeem vind ik onvoldoende.