Gewenste temperatuur wordt niet bereikt

Opties
Ik heb in totaal 8 radiatorknoppen in mijn woning. Met de 5 radiators op het gelijkvloers heb ik geen problemen. Maar in de 1e verdieping komen de radiators niet op het gewenste temperatuur. Voorbeeld als het in de kamer 13 graden is zet ik de radiator aan naar 22 graden. In 1 uur tijd komt die van 13 naar 18. Dan in 2 uren van 18 naar 19. Daarna speelt die tussen 18-20 graden. En met al de 3 kamers op de 1e verdieping heb ik dit probleem. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Lijkt erop dat er geen zoneregelaar toegewezen is.
    Kijk eens bij instellingen > betreffende ruimte en onderaan staat zoneregelaar.
    Daar moet een bedrade thermostaat of extensie kit geselecteerd staan.
    Als dat van op “geen zoneregelaar” staat kan je dat eenvoudig aanpassen.
  • Ferit
    Opties
    B79. Alle radiators zijn gekoppeld met de draadloze ontvanger
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Vaak is de radiator in slaapkamers krapper gedimensioneerd omdat het niet het doel is om het daar 22 graden te krijgen. Dus als er in het hele huis radiatoren aan staan omdat die ruimte verwarmd moet worden dan blijven de slaapkamers relatief achter. Hier wordt het ook maar 18 graden op de slaapkamer als de woonkamer, keuken etc ook verwarmd wordt.

    Het kan zijn dat er grotere radiatoren geplaatst moeten worden. Het kan ook zijn dat er kranen met debietinstelling op zitten die nog wat verder open kunnen.

  • pascalv
    Opties
    Tav je voorbeeld, je zou eens kunnen proberen om alle andere knoppen uit te zetten (vorst beveiliging) of dan die ene radiator met Tado knop wel goed op temperatuur komt. Daarna zou je het ook nog eens kunnen proberen in die slaapkamer zonder Tado. Dit allemaal om uit te sluiten dat het aan Tado ligt en dus aan andere delen zoals Rob2 aangeeft
  • Ferit
    Opties
    Rob2, pascalv. Dank jullie wel. Ik denk inderdaad dat het met de radiators zelf heeft te maken. En we zijn boven bezig met renovatie, de ramen in de gang en de andere kamers staan al een tijd open waardoor de omgeving van de kamers die ik niet op het gewenste temperatuur krijg toch wel koud zijn. Vandaag heb ik de onderste radiators uitgeschakeld en boven 2 radiators op 22 gezet. Ze zijn wel op 22 gekomen maar pas in 7 uren tijd. Dus het heeft 99% te maken met de koude omgeving. We zijn bezig met isolatie te spuiten tussen de vloer, het plafond en er komt ook een deur in de gang. Volgens mij is dat de oorzaak en na de renovatie komt het wel in orde. Bedankt voor de info!
  • Andreplusplus
    Opties

    Lucht in de radiatoren kan ook een factor zijn, even ontluchten dus.