Werkt de instelling 'Tot volgende automatische verandering' wel?

Ik heb mijn kamers via de site ingesteld op 'Handmatige bediening tot de volgende automatische verandering'. Bedoeling is bijvoorbeeld om een kamer alleen handmatig te verwarmen, en dat hij om 17:30 altijd automatisch weer terug gaat naar niet verwarmen. Dus met een tijdschema met twee blokken: voor en na 17:30, en beide ingesteld op Uit (vorstbeveiliging).

Mijn verwachting: als ik handmatig een radiatorknop in die kamer omhoog draai, gaat Tado de ruimte laten verwarmen. Maar als 17:30 aanbreekt (volgende automatische verandering), gaat de verwarming er weer uit.

Als ik dit test, werkt het niet. Vanaf het moment dat ik de radiatorknop omhoog draai, blijft Tado de ruimte stoken, en gaat 17:30 ongemerkt voorbij.

Heb ook getest of het uitmaakt dat de tijdblokken dezelfde instelling hebben. Maar als ik het ene tijdblok instel op 5C, en het andere op Uit, blijft de handmatige instelling ook gewoon doorwerken na het ingestelde tijdstip.

(Opvallend is ook dat de hele instelling 'Tot volgende automatische verandering' in de Android-app niet lijkt te bestaan. Ik kan vanuit de app een handmatige aanpassing laten gelden op een timer of tot in de eeuwigheid--slider helemaal naar rechts--maar niet tot volgende automatische verandering.)

Antwoorden

  • Hm, lijkt toch wel te werken, maar een stuk trager dan ik had verwacht. En ook niet elke keer even foutloos...

  • Vreemd. Ik heb ook Android en zie die optie wel en kan na selecteren ook nog kiezen uit Timer of Beëindigd door gebruiker. Mijn ervaring is dat het goed werkt. Heb je "vroege start" optie aan of uit
  • Verhip, als ik die slider goed bekijk staat er een kalendertje boven en dat is 'tot volgende tijdsblok'. Vroege start heb ik uit staan, ik vind het prima als de boel pas stookt op het tijdstip dat ik heb ingesteld. Mogelijk had de onvoorspelbaarheid te maken met connectieverlies, dat is een paar keer opgetreden.

  • Ik heb hier wisselende ervaringen mee. 1 kamer geen probleem, 1 andere kamer ene keer wel andere keer niet omschakelen naar het schema op het volgende schakelpunt.