Tado met vloerverwarming en radiatoren

Opties
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen jaar een tado thermostaat en 2 knoppen aangeschaft. Nu heb ik gemerkt dat het overal warm wordt zodra ik 1 van de knoppen op de kamers boven bedien. Mijn inziens moet ik dus alle radiatoren beneden ook voorzien van een tadoknop. Tot zover duidelijk voor mij.

Nu lees ik allemaal verhalen over een zoneklep voor de vloerverwarming. Nu heb ik een andere situatie dan de meesten: ik heb vloerverwarming met radiatoren in de woonkamer. Mijn vloerverwarming is dus niet de hoofdverwarming.
Moet ik nu nog steeds een zoneklep laten plaatsen bij mijn vloerverwarming of hoeft dat in dit geval niet?
Ik kon dit niet vinden in een van de topics.

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Deel 1 van je verhaal heb je gelukkig al zelf gevonden.

    Als je in jouw situatie de vloerverwarming niet als hoofd verwarming hebt zou ik het gewoon proberen zonder zoneklep.
    Situatie blijft natuurlijk nog steeds dat als er boven de verwarming aangezet wordt er toch teveel warm water bij de vloerverwarming terecht blijft komen. En daarmee de woonkamer toch te warm wordt.
    Is gewoon een kwestie van proberen.
    Een zoneklep is altijd nog in te bouwen.
  • @Meertn88 Ik ben het eens met @B79. Wat je nog kan overwegen is de zones van je vloerverwarming te knijpen met de kranen die op de groepen zitten. Dit alleen doen als je vindt dat de vloer te warm wordt wanneer er geen warmtevraag is beneden.

  • Ik heb een soortgelijke situatie, mijn VV is ook bijverwarming, 3 radiatoren met tadoknop zorgen ervoor dat de ruimte opwarm, ook 2 slaapkamers voorzien van radiatorknoppen. De badkamer radiator is altijd open.

    De vloerverwarming hobbelt met iedere warmtevraag mee dus heb ik nog overwogen om een zonneklep of de methode met de pomp te installeren. Inmiddels een paar weken verder en merk dat mijn woonkamer amper opwarm als de slaapkamers om warmte vragen, komt omdat het kleine kamertjes zijn die snel warm zijn dus krijg de VV niet de tijd om flink op te warmen en de radiatoren in de woonkamer warmen niet mee op.

    Voor mij werkt dit prima, ik gebruik naast de CV een houtkachel of de airco om de woonkamer te verwarmen, probleem was dat de rest van het huis afkoelde en dat is met Tado geen probleem meer.