Waarom kan ik mijn temperatuur niet meer aanpassen in stappen van 0,1 graden?

Opties
Sinds gisteren kan ik in de app de temperatuur van alle Tado alleen maar verhogen in stappen van 0,5 graden. Hoe kan dit plots gebeuren?

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Tado heeft van een aantal klanten te horen gekregen dat ze liever stappen van 0,5 graden hebben, en omdat Tado niet gelooft in door de klant instelbare opties hebben ze toen voor ALLE klanten de stapgrootte aangepast...

Antwoorden

  • de_bigMaq
    Opties

    Lekker , en dat ging een paar dagen geleden in of al langer geleden want bij mij was dat dus eergisteren. Niet zo fraai en netjes van Tado. Ik zou eerder denken dat zij dat liever zo hebben. De stap van 0,5 best een grote die van invloed is op mijn gas gebruik en in mijn geval het omslagpunt tussen net iets te koud en net iets te warm zitten bij mijn ketel. Wel jammer dat dit minpuntje er nu is

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja het is de wortel van de hele Tado filosofie: de klant is dom en wij zijn slim, en wij moeten voor de klant bepalen wat die wel en niet wil.

    Dat is wel jammer inderdaad. Ik zou veel meer dingen instelbaar willen zien, zowel dit soort dingen (wat gewoon een instelling bij je gebruikersgegevens zou moeten zijn) als ook meer technische parameters op een "advanced settings" pagina ergens.

    Maar nee, dat doet men niet. Men maakt nog liever een deel van de klanten boos (je bent niet de eerste die op deze 0.1->0.5 graden wijziging reageert hoor...) dan dat men een instel optie toevoegt. Het lijkt Apple wel.

  • Andreplusplus
    Opties

    Instellen in slimme schema’s kan nog wel met 0,1 graad…. Maar inderdaad waardeloos, eerst al niet meer op de thermostaat met 0,1 mogelijk en nog wel in de app, maar nu ook niet meer in de app.

    Ik had die laatste update misschien maar niet moeten doen…. Ik ben het helemaal eens met @Rob2: tado is doof voor klantwensen