Modulerende ketel met aan/uit thermostaat aansturen ivm "klep"

Opties

Sinds ruim een jaar hebben wij prive een Tado systeem, werkt prima.

Nu willen we in het kerkgebouw ook een Tado systeem gaan gebruiken. Het gebouw bestaat uit twee ruimten, waar in beide ruimten een eenvoudige aan/uit thermostaat hangt, die ergens onder de vloer een "klep" aanstuurt.

Hoewel de ketel vrij nieuw is, lijkt ons het meest eenvoudig om twee Tado thermostaten te gaan gebruiken die we als "aan / uit" willen instellen. Eenvoudig de thermostaten vervangen en het zou moeten werken.

Dat de ketel dan niet modulerend wordt aangestuurd, is niet echt een probleem, het gebouw wordt slechts 1 keer per week gebruikt.

Ik heb de vraag aan de helpdesk van Tado gesteld, en die hebben me ook twee Tado thermostaten geadviseerd, maar geven ook aan dat ik gewoon de instalaltiewizard moet volgen.

Maar gaat het daar niet mis? als ik onze type ketel invoer, wordt de thermostaat toch modulerend ingesteld? ik weet niet of dat goed gaat met de klep onder de vloer.

iemand advies?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Er zijn verschillende oplossingen te bedenken. Maar van belang is daarbij allereerst de vraag hoe wordt de ketel in de kerk in de huidige situatie aangestuurd? Door welke thermostaat , en is dat aan/uit of modulerend?
    Overigens kunt u maar één account vanuit uw telefoon bedienen. Kerk en woning moeten op verschillende telefoons worden bediend.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De soort aansturing wordt in de wizard niet bepaald door het type ketel wat je invoert, maar door het type thermostaat. Als je een aan/uit thermostaat invoert dan configiureert hij de boel voor aan/uit zelfs als je ketel ook kan moduleren.