temperatuur zakt niet...

Opties

hi, weet niet of ik goed zit hier maar vraag hem toch ;-)

ik heb in de woonkamer met vloerverwarming een tado thermostaat hangen, verwarmen doet ie wel ;-) echter staat hij nu op 18 graden ingesteld en blijft hij maar naar de 22 graden gaan...

hij is ingesteld als zoneregelaar in de woonkamer zonder verdere knoppen.

iemand een idee?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Start een chat met de servicedesk... die kunnen meekijken en je vraag beantwoorden.

  • Andreplusplus
    Opties

    @Edwinjanssen Alleen een slimme thermostaat, of ook nog andere tado devices? Hoe voorkom je dat als er elders in huis warmte wordt gevraagd (als je inderdaad meerdere knoppen hebt) dat de vvw stopt met verwarmen?

    En een vvw is een langzaam systeem. Als je de temp terugdraait kan het nog best doorschieten omdat het water in de leidignen nog warm is en romdgepompt wordt.

  • @Andreplusplus nou ben ik al een aantal dagen aan het klootviolen met dit ding, grrrrrr

    Ik heb de stekker eruit getrokken want het werd een sauna...op 1 of andere manier schakelt ie niet de zone klep uit van de vvw.

    de tado zit rechtsstreeks op de zoneklep van de vvw, het enige wat dit slimme aparaat moet doen is hem aanzetten als het koud word en hem uit zetten als het warm word, dit lijkt hij niet te snapppen,.

    inmiddels 15 graden in de woonkamer want hij wil niet aanslaan.


    ik heb echt geen idee wat ie nu wil, openterm of alleen relais...beide schijnen niet te werken...wat doe ik fout...

    ook al 5 dagen met de helpdesk aan de gang maar daar wordt ik ook niet wijzer van


    nu inmiddels warmte door de draadjes aan elkaar te koppelen....man man man

  • Andreplusplus
    Opties

    @Edwinjanssen Ik ben bang dat je je eerst een beetje zult moeten verdiepen in de werking van tado bij vvw in combi met radiatoren. Een thermostaat kan maar 1 ding: of relais=aan/uit schakelen (R01, NC/COM aansluiting) of modulerend (Dxx, xx afhankelijk van ketel, D01 is Opentherm; +/- aansluitingen).

    Relais kun je gebruiken voor aansturen klep, modulerend voor aansturen ketel. Wil je beide, dan heb je een tweede thermostaat nodig, of een draadloze ontvanger.

    Als je alleen een Thermostaat hebt (plus een bridge, neem ik aan) en geen radiatorknoppen en zo, dan moet je modulerend instellen en aansluiten op de ketel. Ook aan de ketel kant op het modulerende protocol en bijbehorende bedrading aansluiten..

    De installatiewizard zou je daar feilloos bij moeten kunnen helpen.

    De vvw klep moet dan altijd open staan. Vervolgens zul je merken dat tado moet inleren, dat kan wel een week duren en tot die tijd heb je ws behoorlijk wat temp-schommelingen.

    Lukt het nog niet, geef ons dan ajb wat meer informatie over je systeem (merk en type ketel, cv installatie, kleppen etc)

  • ok, ik zal het uitleggen, mijn vvw werkt stand alone met een bypass, ik heb thermostaat knoppen op de kamers boven, die werken prima.

    het enige wat de tado hoeft te doen , zoals mijn toon hiervoor is het aan/uit schakelen van de zoneklep van mijn vvw, dit blijkt ie niet te snappen..of ik snap het niet meer.

    de tado zit dus direct op de zoneklep van de vvw en de ketel reageert zodra er een warmte verschil is en compenseert dit.

    ik heb op de tado eerst relais geprobeerd , dit werkt niet.

    daarna heb ik open therm geprobeerd maar dan vraagt ie om een driver , deze kan ik nergens terug vinden ben potvolkoffie wel een beetje klaar met deze "slimme " thermostaat.


    trouwens inmiddels 4 dagen verder met de helpdesk, tot geen resultaat.

    inmiddels mijn cv monteur gesproken en geeft als tip om de thermostaat knop van de vvw ook te vervangen door een tado knop, maar ik kan niet begrijpen dat ie deze "slimme " thermostaat niet gewoon een aan en uit functie kan hebben?


    ik ga nog wat dingen proberen , maar als dat niet lukt gaat ie heeeeeeeel snel retour naar coolblue....

  • type ketel nefit excellent, radiatoren werken apart van de vvw middels een zoneklep en thermostaat knop.

  • Andreplusplus
    Opties

    @Edwinjanssen ”en de ketel reageert zodra er een warmte verschil is” - wat is dat voor magie? Zie mijn vorige bericht. Als je 2 dingen wil sturen (CV modulerend en klep aan/uit) heb je wee tado dingen nodig. Een Slimme Thermostaat en een draadloze ontvanger of 2 STs.

    “als tip om de thermostaat knop van de vvw ook te vervangen door een tado knop”. Die CV man weet niet hoe vvw werkt… DOE DAT NOOIT. De thermostaat op de verdeler regelt de watertemperatuur in de verdeler, niet de luchttemperatuur in de ruimte.

    Vervang de knop de verdeler en de watertemp in de vloer kan te hoog worden en schade aan de vloer veroorzaken.

    ”niet gewoon een aan en uit functie”, o jawel hoor. R01 protocol=relais, gebruik de NC/COM of NO/COM contacten. Maar nogmaals, of/of, niet en/en.

  • @Andreplusplus zou ik je eens mogen bellen? Want ik wordt gek hier…
  • Je kan me appen op 0611361704, als je dat tenminste wil😌
  • Ik denk dat het inmiddels is opgelost, no en com aangesloten en als relais ingesteld.. dit lijkt te werken :-)