Radiatoren in kamers zonder thermostaat werken niet?

Ik heb mijn kamerthermostaat toegevoegd aan mijn Woonkamer, samen met 4 slimme radiatorknoppen. Voor meting wordt gekeken naar de thermostaat in dezelfde ruimte Dat werkt prima, al gaat opwarming erg langzaam.

De slimme radiatorknoppen in 2 andere kamers kijken niet meer te werken?

Wat doe ik verkeerd?

Hiervoor had ik de kamerthermostaat als aparte ruimte geïnstalleerd, maar dan werd de CV ketel erg heet

Beste Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓

    Je moet de kamers aanmaken zoals ze echt zijn dus geen fantasie kamers.

    En als je wilt dat een aparte kamer ook de ketel aanstuurt moet je voor die kamer de zoneregelaar instellen op de kamerthermostaat.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓

    @JCavadino Ik zou even opnieuw beginnen. Alles uit de app verwijderen en stuk voor stuk de wizard volgen om de installatie te doen. Dan krijg je ook aanwijzingen voor de bedrading en instellingen.

    Dus eerst de bridge, dan de slimme thermostaat (plaats in ruimte Woonkamer (of zoiets). Dan de 4 knoppen in de woonkamer, ook in dezelfde ruimte plaatsen. Standaard instellingen aanhouden. Zorgen dat de slimme thermostaat meettoestel wordt voor Woonkamer en tevens zoneregelaar.

    Dan de knoppen in andere ruimtes, plaats deze in eigen ruimtes (Keuken, Slaapkamer1, Slaapkamer2 etc). Bij 1 knop in de ruimte is dat automatisch het meettoestel, anders moet je 1 van de knoppen aanwijzen als meettoestel (de eerste knop wordt dat vanzelf) De zoneregelaar voor elke ruimte is de slimme thermostaat in Woonkamer.


    Moet lukken!

Antwoorden

  • Mooie adviezen. Ik heb nu ontdekt dat ik 2 kamers op standalone had staan. Daarom kreeg de ketel geen sturing! Ik heb nu in de app gezegd dat alle sturing via de thermostaat moet gaan.