Bedrade thermostaat + radiatorknoppen

Opties
De bedrade thermostaat is aangesloten alsook de radiatorknoppen. Waar ik vroeger 1 thermostaat had wil ik dit door de slimme knoppen uitbreiden naar 3. De bedrade thermostaat was miskoop volgens mij. Heb extentiekit die nu onderweg is. Begrijp ik het goed dat ik alle kamers onafhankelijk moet instellen als ik in elke kamer afzonderlijk wil bepalen hoe warm het is. Met andere woorden kan een radiatorknop dat onafhankelijk staat een warmtevraag genereren naar mijn boiler zonder dat hij kijkt naar de bedrade thermostaat? Want ik neem aan dat mijn radiatorknop altijd over de bedrade thermostaat nu moet gaan als hij wil communiceren met de boiler?

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Als alles eenmaal aangemeld is via de app bij installatie kan je elke ruimte los van elkaar verwarmen. Dat is het hele idee van tado.
    Dat communiceert via je slimme thermostaat naar de ketel.
    Als dit nu werkt, snap ik niet waarom je een draadloze ontvanger nodig hebt.

    Zodra je de knoppen gaat toevoegen krijg je vanzelf de vraag of er ruimtes bijgemaakt moeten worden of dat die aan bestaande kamer moet komen.
    Het wijst zich vanzelf.
  • Bedankt alvast voor je reactie.
    Maar als ik op nu mijn knop open draai en mijn slimme thermostaat heeft zelf geen warmtevraag dan werkt dit niet. Mijn radiatorknoppen kunnen nu niet rechtstreeks een warmtevraag bieden aan de boiler
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Dat is mogelijk een foute instellingen. Het is echt mogelijk om bv alleen een slaapkamer warm te maken en de rest van huis niet.

    Als je bij kamers en apparaten kijkt en dan op de ruimte tikt zie je onderaan iets van zoneregelaar staan. Daar heb je twee opties. Geen of iets met een lang nummer. Het lange nummer moet geselecteerd staan.
  • Andreplusplus
    Opties

    Dit dus. Je hebt 1 ST (in mijn geval in de Woonkamer). Deze is de zoneregelaar voor elke ruimte (je hebt maar 1 zone in je huis).

    Als je wizard volgt bij de installatie van al je apparaten en knoppen dan kan het eigenlijk niet mis gaan.