Welke hybride warmtepompen worden ondersteund door Tado?

Opties

Ik heb momenteel een Tado thermostaat en een CV ketel. Ik wil de ketel vervangen, en een warmtepomp toevoegen, dus een hybride opstelling. Ik wil mijn Tado blijven gebruiken.

De Tado compatibiliteitsgids zegt dat Tado compatibel is met veel warmtepompen. Echter een erg populaire warmtepomp, de Remeha Elga Ace, blijkt bij navraag bij Tado niet ondersteund te worden (hoewel de compatibiliteitsgids suggereert dat dit wel zo is), en dit lees ik ook op dit forum. Tado kan tot mijn verbazing geen lijst geven met warmtepompen die wel ondersteund worden; alleen als ik een specifiek merk en type geef kunnen ze daar misschien iets over zeggen.

Wie kan uit ervaring zeggen welke warmtepomp wordt ondersteund door Tado?


Hartelijk dank!

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    januari 2022 aangepast
    Opties
    Ik ben ook op zoek, maar uit wat ik tot op heden heb uitgezocht word ik niet vrolijk. Ga er maar vanuit dat geen enkele warmtepomp door Tado modulerend kan worden aangestuurd vanwege de modulatie in blokken (zie hiervoor de uitleg van Tado medewerker Rob). Warmtepompen willen langdurig doorwerken, niet in korte blokken.
    De Elga Ace schijnt wel met aan/uit regeling te werken. (Zie item op dit forum).
    De Atlantis Aurea werkt met de Anna thermostaat.
    De Daikin Intergas heeft ook een eigen thermostaat.

    Zie dit item voor de uitleg van Rob over “pulsbreedtemodulatie”
    https://community.tado.com/nl/discussion/11295/beter-rekening-houden-met-vloerverwarming#latest