CV ketel warmt niet op...

Opties
Vandaag de Tado slimme Thermostaat geïnstalleerd.

Mijn Honeywell Chonotherm III verwijderd en de Tado aangesloten volgens het opentherm systeem. 2 draden naar + en -

Als CV-ketel heb ik een Remeha Avanta.

Als ik de Thermostaat op 25° zet springt de ketel niet op?

Kan iemand me hierbij helpen...

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    januari 2022 aangepast
    Opties

    Ok, Remeha Avanta ondersteunt OpenTherm. Staat de thermostaat ingesteld op protocol D01?

    De Chronotherm III is een aan/uit thermostaat. Maar je hoeft de draadjes op de ketel niet anders aan te sluiten, dat is bij deze ketel hetzelfde. Heb je de ketel al eens gereset (stekker eruit, even wachten, stekker er weer in)?

  • AndyVT
    Opties
    Het protocol stond op D01. Maar had ergens gevonden dat hij op D05 moest??

    CV-ketel al enkele malen gereset (stekker eruit en weer in)

    Maar geen succes...
  • Andreplusplus
    Opties

    Ik zou even opnieuw de wizard doorlopen om de thermostaat te installeren. Dan wijst het zich vanzelf.

  • AndyVT
    Opties
    In de wizard vond ik mijn oude thermostaat wel niet in terug...

    Heb de wizard gevolgd van een Honeywell thermostaat die het dichts bij mijn thermostaat kwam.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Mogelijk ook eens waard om te controleren. Er zijn ketels waar de open therm en aan/uit op verschillende klemmen zitten.
    Kan zijn dat je in de cv ketel de kabel moet omsteken.

    Wat gebeurt er als je de kabels gewoon doorverbind bij de thermostaat?
  • AndyVT
    Opties
    Heb gisteravond mijn protocol terug naar D01 gezet en ook temperatuurcompensatie gedaan en nu lijkt hij te werken.

    Heeft netjes volgens schema opgewarmd.

    Bedankt voor de reacties.

    Nu binnenkort nog 2 thermostaatknoppen installeren hoop dat dit goed gaat.
  • Nelleke
    Opties
    Een kennis heeft voor mij de radio geïnstalleerd maar nu ik thuis kom is het koud en vanochtend toen de man hier was was de radiator warm, wat moet ik doen
  • Andreplusplus
    Opties

    @Nelleke open een nieuw topic, leg je situatie uit (wat voor CV installatie heb je, welke tado onderdelen, wat doet het niet, wat wel enz)