Regelen van temperatuur in een ruimte met gemengde verwarming

Opties

Hoi,

ik heb een woonkamer met een open keuken. De woonkamer heeft 3 (tado bestuurde) radiatoren en daar hangt ook de bedrade Slimme thermostaat. De keuken die de woonkamer verlengt heeft vloerverwarming (met eigen pomp en thermostaatknop om de watertemperatuur in de vloerverwarming te begrenzen).

Een gemengd verwarming systeem dus met zowel radiatoren als vloerverwarming in 1 ruimte. De vloerverwarming neemt nu warmte als welke ruimte in het huis dan ook warmte vraagt en de ketel aangaat.

ik zou de vloerverwarming mee willen regelen met de radiatoren. Klopt het dat ik dan een additionele bedrade thermostaat nodig heb om de pomp aan te sturen?

Weet de Tado software dan ‘vanzelf’ wat de rol is van die 2e slimme thermostaat, zodat hij :

  • de door deze door die 2e slimme thermostaat gemeten temperatuur negeert en
  • dat de primaire woonkamer thermostaat die 2e slimme thermostaat aanstuurt als een draadloze schakelaar en de pomp aanzet als de woonkamer verwarmd moet worden?

groet,

Philip

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Lees eerst jezelf liever eerst even in op deze site. Er is alles beschikbaar over alle mogelijke oplossingen.
    Het zou een beetje zonde van de moeite zijn om alles nog een keer uit te leggen terwijl het al beschreven is.
  • PhilipSH
    Opties

    Hoi Herres,

    ik heb me het leplazerus gezocht, maar er is zoveel - ik heb dit specifiek niet gevonden. Kan je me op weg helpen waar ik dit kan vinden? Dank!

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Er zijn 3 hoofdprincipes met verschillende deeloplossingen:
    1) zie Tado schema’s voor vloerverwarming met radiatoren oplossingen 2 en 3 met een draadloze ontvanger en een bedrade klep.
    2) een thermostaatkraan met een Tadoknop in de voeding van de vloerverwarming
    3) schakelen van de vvw pomp. Hetzij dmv Tado schema’s 2 of 3, dan wel met 2 thermostaten in dezelfde ruimte. Een nieuwe uitwerking daarbij is dan aanvullend gebruik te maken van aangepaste pompschakelaar

    De keus is aan jou!
  • Andreplusplus
    Opties
    @Herres niet fijn dat je optie 2 nog noemt. Die werkt niet in de praktijk.