Warm water

Hoe kan ik controleren of de warm water functie werkt?
Stel ik zet de warm water temperatuur op 65 graden hoe kan ik dit dan controleren.?

Antwoorden

  • Warmwaterkraan opendraaien?
    Evt thermometer in de straal houden?
    Of op de display van je ketel kijken?
    Voor mij heeft die ww functie geen waarde. Veel lager instellen mag niet ivm legionella en mijn ketel staat al op de eco stand voor de 8 liter ingebouwde boiler.
  • Thanks. Weet ik genoeg.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Moderne ketels hebben geen boiler meer. Mijn oude ketel had dit ook, maar mijn huidige heeft voor warm water een aparte buis in de warmtewisselaar die door het gas verwarmd wordt. Ik heb de warm water aansturing nu uitgeschakeld want dit heeft eigenlijk totaal geen zin meer, zeker in de winter.

  • Heb je dit in de app uitgeschakeld of in de thermostaat?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik heb de installateurs mode gebruikt waarin je de ondersteuning voor hot water kunt uitzetten (3e schermpje ofzo) en dan verdwijnt heel de warm water tegel en schema's uit de app.

    Dan kan ik vervolgens op de ketel kiezen welke mode ik wil gebruiken en welke temperatuur. De ketel heeft een "slimme" mode (ketelfabrikanten zijn heel wat slimmer dan Tado!) waarbij deze zelf "leert" op welke tijden van de dag je warm water gebruikt en dan kun je kiezen dat ie op die tijden de boel een beetje warm houdt en op andere tijden niet. Maar dit ding warmt zo snel op dat het eigenlijk geen zin heeft om hem warm te houden, dus dat kun je ook instellen.

  • Dank je wel voor de info. Heb het nu ook uitgeschakeld. 👍
  • Hoe kom ik in de installateurs modus om de warmwater tegel uit te schakelen?