Stadsverwarming

Opties
Goedendag

Wij hebben een tado slimme thermostaat aangeschaft. Het verbinden met WiFi is gelukt. Vanuit de app reageert de thermostaat.

Maar er komt geen verbinding tussen de thermostaat en de stadsverwarming. Wij hebben inmiddels heel internet afgezocht maar ook contact opgenomen met de stadsverwarming. We komen er niet uit. Wij hopen dat iemand ons verder kan helpen.

Reacties

  • P_Veldhorst
    Opties
    Het lijkt me sterk dat jullie tado thermostaat de stadsverwarming aanstuurt. Een klep aansturen kan wel.
  • AndreaV
    Opties
    Dat klopt hij stuurt de klep aan. Uiteraard. Maar dat gebeurt dus niet.
  • P_Veldhorst
    Opties
    Ik heb zelf niet zo’n aansturing dus kan eigenlijk alleen maar raden. Mijn eerste poging zou zijn te testen of het relais dat de klep bedient wel werkt. Je zou hem kunnen doormeten, of als je geen meter hebt luisteren of je hem hoort schakelen.
  • Andreplusplus
    Opties

    Dit begint met de instelling van het juiste (on off) protocol = R01 en aansluiten van de juiste draden van de klep op de NC en COM (evt NO en COM) contacten van de thermostaat.

    Is dat in orde?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Die NC moet je vergeten, een aansturing moet 99 van de 100 keer gebeuren via NO en COM. Dwz als de thermostaat het contact sluit dan gaat de klep open.

  • AndreaV
    Opties
    Dank voor jullie antwoord mijn man gaat ermee aan de slag.