Water AAN/UIT in de App

Opties

Mijn installatie:

Intergas Kombi Kompakt R28 met Tado OpenTherm bedraad.

Waar dient Water AAN/UIT in de App voor?

Staat standaard op 55 graden.

Als ik deze uit zet, heb ik nog steeds heet water...

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Deze doet niks met die ketel in de standaard instellingen. Je kunt die negeren of je kunt em weg halen als je de installateurshandleiding volgt en de HW support uit zet, dan is die tegel weg.

  • MarcVK
    Opties

    @Rob2 Kan ik er wel wat mee doen met andere instellingen of werkt het gewoon niet met deze ketel?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt het laten aansturen, zie het installateurshandboek. Maar veel zin heeft het niet, het beste is om de ketel op ECO te zetten en de functie uit de Tado uit te schakelen.

  • MarcVK
    Opties

    @Rob2 Functie uitgezet. Bedankt voor je hulp!

  • 2Tall
    Opties
    Beetje laat, maar is er een eenvoudige manier om m uit te zetten, of kan dit alleen door in je slimme schema alles op uit te zetten?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Inmiddels zijn "we" er achter dat je de warmwater functie van de Tado niet uit moet zetten, want dan loop je tegen een bug aan. Gewoon laten staan dus.

    Ik heb nu een schema gemaakt waarin het water de hele dat AAN staat. met een Intergas ketel maakt dat niet uit want die reageert (met de default settings) niet op de Tado warm water aan/uit en je kunt dus nog gewoon op de ketel kiezen tussen uit, klokgestuurd en aan.

  • MarcVK
    Opties

    @Rob2 Ik heb functie gewoon uitgezet, alles werkt al maanden goed hoor.

  • 2Tall
    2Tall
    oktober 2022 aangepast
    Opties
    Dank voor de tip, ga ik doen. Ik heb ook een intergas (kombi kompakt hr36/30). Voor de Tado installatie gebruikte ik altijd de eco stand op de ketel. Dat lampje brand nu nog steeds. Wat ik daar programmeer/instel is dan ahw een override van de Tado settings? Verwijzend naar bovenstaande begrijp ik van je dat de warmwater functie gewoon aan moet blijven - maakt de temperatuursetting dan überhaupt nog uit, of moet die dan (ook) via de ketel worden ingesteld?

    Is er over dit soort zaken nog ergens documentatie? Ergens wel vreemd dat je er door vragen op een forum achter moet komen?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    @MarcVK als je de warmwater functie uitzet wordt de temperatuur door Tado altijd op 55 gezet ook als je een andere temperatuur instelt op de ketel. Als je de functie aan zet kun je in het schema de temperatuur goed zetten.

    @2Tall als je niets aan de ketel geprogrammeerd hebt dan wordt het ECO lampje niet door Tado bestuurd. Om dat wel te doen, lees het handboek van de ketel! (ECO dagen op 0 zetten). Echter ik heb ook een reactie gelezen van iemand die zei dat die de ECO dagen niet op 0 kreeg (laagste waarde was 1). Hoe je het ook instelt, de warmwater TEMPERATUUR wordt altijd door de Tado bepaald en niet door wat je op de ketel instelt.