Radiatorknop onder een bureau

Opties
Een radiator knop zit onder een bureau blad en als de warmte vraag maar iets hoger is dan schiet de temperatuur al snel 2 graden door.
Wat moet je daar dan mee ?
Uiteindelijk zakt de temperatuur wel maar het piekt zo enorm, of is dit enkel dat de sensor te snel opwarmt?
En wat kan ik daar aan doen

Beste Antwoord

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Een losse temperatuur voeler bestellen en die op een meer gangbare plaats ophangen.
    Die werkt dan samen met de knop. Alleen de temperatuur wordt dan ergens anders gemeten.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    @AlexHofman wat @B79 zegt is de mooiste oplossing in deze situatie.

    Maar bedoel je dat er een te hoge temperatuur wordt weergegeven in de app/grafiek? Of dat het daadwerkelijk te warm wordt in de ruimte? Ik kan me voorstellen dat hierdoor er flinke temperatuurschommelingen in de ruimte zijn.

    Want is het eerste wel een probleem? En het tweede zou ik eerder andersom verwachten - de knop zit immers op een warme plek en zal snel proberen de kraan weer te sluiten. En er is maar een beperkte mogelijkheid om snel te regelen - verwarming is een langzaam systeem. Je kan de kraan wel sluiten, maar het hete water in de radiator blijft daarna nog gewoon afkoelen (=warmte afgeven).

    Verder, als de knop onder het bureaublad zit, zal (een deel van) de radiator dat ook zitten. Dat is sowieso niet ideaal om de ruimte te verwarmen. Kun je niet het bureau een stukje verschuiven (of als het en vast blad is: een paar ventilatiesleuven maken?)

  • Ik heb niet de mogelijkheid om de situatie te veranderen omdat het bureau vast is. De temperatuur in haar kamer is verder wel redelijk goed. Uiteraard kan ik een losse temperatuur meter plaatsen maar die zijn ook niet echt heel goedkoop. Hieronder het grafiekje wat er gebeurt.


  • Andreplusplus
    Opties

    Ok, als ik het zo gok is de ingestelde temp 20 en schiet die door tot 22-22,5 graden (gemeten door de knop, onder het bureau). Als ik het zo moet inschatten dan zal dat in de rest van de ruimte een stuk minder zijn. Je zou eens een losse knop midden in de ruimte kunnen leggen (even ‘lenen’ uit een andere kamer - draai dan wel een knop of afdekkap op die radiator, anders staat die de hele dag volledig open) - dan kun je ook een grafiek maken van het werkelijke temperatuurverloop (laat de knop gewoon gekoppeld aan de oude ruimte, en zet die ruimte op vorstbescherming).


    Aan de andere kant, als je geen comfortprobleem hebt, niks aan de hand toch?

  • Ik denk dat ik het maar eens even zo laat. want het comfort is prima