Tado heeft toegang nodig tot jouw locatie

Opties
Ik krijg meerdere keren per uur de melding van tado dat hij toegang nodig heeft tot mijn locatie. Dit verschijnt als een melding op mijn gsm en verdwijnt heel snel weer. Ik heb amper tijd om de melding aan iemand te laten zien die naast me staat. Maar hij blijft terugkomen. Ik heb mijn instellingen al gecheckt en alles staat aan. Ik heb de app al van mijn gsm gegooid en er terug opgezet. Mijn vriend heeft dit probleem niet. Ben een beetje ten einde raad, want word helemaal gek van de meldingen.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Keer de telefoon opnieuw opstarten? iPhone? Android?

  • de_bigMaq
    Opties

    @manonb Als je een android hebt;

    Ga dan naar instellingen => Locatie en zorg dat het knopje Locatie gebruiken ingesteld staat.

    Ga in hetzelfde lijstje naar App-rechten, je zal nu 2 opties zien nl.

    Altijd toegestaan en Allen toegestaan tijdens gebruik, zorg dat Tado in de 1e lijst voorkomt. staat die in de 2e lijst klik dan op de Tado app en je krijgt de mogelijkheid om te wijzigen naar Altijd Toegestaan.

    Ga dan naar instellingen => Apps en Meldingen =. Alle xx apps bekijken.Zoek de Tado app klik die aan en controleer of bij Rechten locatie staat

    Klik ook op Meldingen,, daar staat wsl ook een optie locatiegebaseerde controle die heb ik aan staan ( ik heb alle opties aan, zijn geen moetjes )

    Het zou nu goed moeten zijn

    ps. mijnTado app versie is 6.36.0 Als je op app details klikt kom je direct in de Google Play store als je moet updaten

  • manonb
    Opties

    Helaas, dit staat al allemaal goed. Locatie staat op Altijd toegestaan. Heb dit nog eens gecontroleerd door al je stapjes te volgen. Staat dus allemaal goed. Ik heb nu gewoon iets van meldingen uitgezet, maar dat lost natuurlijk de oorzaak van het probleem niet echt op...

  • de_bigMaq
    Opties

    @manonb het kunnen tig zaken zijn .

    Even om uit te sluiten helpen misschien de volgende vraagstellingen

    Zit je wanneer dit gebeurt op de wifi en de mobiele data of alleen de mobiele data?

    Heb je de meest recente Tado versie? Kun je de app verder gewoon bedienen?

    Verder als er thuis meerdere netwerken zijn dan wel een gebruiken die ook locatie toegankelijk is. Vb mijn iot wifi laat mijn iot apparaten niet naar mijn wifi netwerk toe. mijn guest wifi is geisoleerde en kan alleen naar internet maar geen buurt netwerken raadplegen en ook niet de apparaten op die netwerken of op het guest netwerk.

    Verder om te kunnen uitsluiten, heb je deze dagelijkse meldingen altijd al gehad of is het iets recents. Misschien is er iets tussentijds verandert. Mac adressen uitgeloten via de router etc.

    Kun je de temperatuur van een ruimte verhogen verlagen, als dat werkt dan maakt het wel verbinding met de Tado bridge.

    Succes ermee

  • Ik heb hetzelfde probleem. Echt vervelend. Om de paar minuten een melding die ook dadelijk terug verdwijnt.

    Zowel op wifi als 4G

    Voor de rest werkt alles OK, melding dat er niemand aanwezig is, melding dat je bijna thuis bent enz...

    Zou het ook graag opgelost zien.

    Alle bovenstaande instellingen stonden al juist ingesteld.

    Laatste update vd app is 28/01, denk dat het daarmee te maken heeft.

    Grt

  • de_bigMaq
    Opties

    @Krikke001 Ik denk dat je mogelijk gelijk hebt. ik moet het ook nog verder onderzoeken. De updates van Tado brengen wijzigingen in de app door die wsl ook gebruiksinstellingen betreffen en waar ze ons gebruikers niet van op de hoogte stellen.

    Onlangs schakelde ik mijn afwezigheidsinstelling in en niet alle kamers werden uitgeschakeld.

  • BerndK
    Opties

    Ik heb hetzelfde probleem. Is het probleem bij jou al opgelost @manonb en @Krikke001 ? En zo ja, wat voor maatregelen hielpen?

    Al mijn instellingen zijn juist, toestemmingen staan permanent aan. Toch ziet tado niet altijd, of pas erg laat dat ik niet meer thuis ben, of omgekeerd: dat ik weer thuis ben. De bovengenoemde melding dat tado toegang wil tot mijn locatie komt regelmatig op het vergrendelscherm.

    Telefoongegevens: OnePlus 7 Pro met Android 11

    Tado versie 7.3.1

    Groeten! Bernd.

  • BerndK
    BerndK
    mei 2023 aangepast
    Opties
    Nu, na een half jaar, krijg ik nog steeds dezelfde meldingen. Mijn versie is nu 7.30.0
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan zou ik het melden bij de servicedesk...