over slimme radiator knop die te snel warm wordt door ongelukkige plaatsing

Opties

goeden dag ik heb een bedrade slimme thermostaat en 2 slimme radiatorknoppen in de woonkamer.

bedrade slimme thermostaat is master voor aansturen ketel en is aangevinkt vd 3.

kan de slimme radiatoren ook open en dicht getuurd worden door de bedrade slimme thermostaat temperatuur te gebruiken in dezelfde ruimte of dien ik een extra externe themperatuurmeter te installeren in de woonkamer .


Nu worden de radiatorknoppen te snel dicht getuurdt door oplopen temperatuur onder de vensterbank , waardoor de hele zaak niet goed werkt.

groetjes ronald rest van huis werkt prima.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Je kan een extra slimme thermostaat of temperatuur sensor plaatsen. Deze functioneert dan als meetpunt. De knoppen volgen dan als slave.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Omdat je al schrijft dat je reeds de slimme thermostaat in de woonkamer hebt hoef je geen losse temperatuur sensor meer te kopen, maar alleen die thermostaat als meettoestel te configureren voor die woonkamer.

  • dat configureren vd slimme thermostaat doe ik toch in de app door aan te vinken?

    of dien ik ook de slimme thermostaat nog te programmeren

  • Andreplusplus
    Opties

    @RonaldvanderKam Wat bedoel je met aanvinken?

    Je hebt 1 ruimte in de app als het goed is. Alle tado apparaten moeten in die ruimte geplaatst worden.

    De thermostaat is dan het meettoestel en zoneregelaar in de ruimte. De ander twee knoppen hebben geen verdere instellingen nodig. Doordat ze in dezelfde ruimte zitten als de thermostaat hobbelen ze gewoon mee met de thermostaat. Ze meten zelf geen temperatuur (want ze zijn geen meettoestel), dus maakt niet uit dat ze onder de vensterbank het wat warmer hebben dan de ruimtetemperatuur.