Ketel vervangen, Tado doet het niet

Opties
Ik heb vandaag mijn ketel laten vervangen. De Tado stond in combination met de oude ketel op aan/uit.

Nu hangt er een Remeha Tzerra Ace. De ketel ging gelijk als een tierelier verwarmen en stopte niet meer.

Nadat de Tado op opentherm is ingesteld, slaat de ketel helemaal niet meer aan. Het lijkt alsof de warmte vraag niet registreert.

Alles is op +/- aangesloten (dat was voor de vorige ketel ook al zo)

Ik heb her en der gelezen dat Tado aan hun kant ook iets om moet zetten. Kan het zijn dat dat hier ook het geval is?

Ik begin het aardig koud te krijgen hier.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Als je zelf in het tado menu alles op opentherm hebt gezet zou dat al goed moeten zitten.
    Mogelijk moet je toch even via de chatbot contact zoeken om even naar de ingewanden van tado te laten kijken.
    Of misschien het meest eenvoudige, start de cv ketel eens opnieuw op.
  • EvaV
    Opties
    Hij staat zo:


    R01 -> D01 -> HC01 -> HWV -> EKX -> SAVE

    Veel meer lijkt er niet aan te knutselen.

    Ik krijg wel net bericht van Tado terug dat hij is aangepast naar OpenTherm en hij is net een minuut of 10 geleden aangeslagen… hopelijk blijft hij het doen!

    Paniek momentje over 😂
  • EvaV
    Opties
    Nu is hij weer ontzettend aan het overschoten. Staat op 21 en hij zit nu op 22.2? De leidingen zijn ook bloedheet dus heb niet het idee dat hij niet meer aan het stoken is, ook al zegt de Tado app van niet.
  • EvaV
    Opties
    23.1, op 21 ingesteld. Gaat lekker zo.
  • EvaV
    Opties
    Ik kan hier geloof ik geen plaatjes invoegen, maar de Tado zegt dat hij geen gas / warmte vraag heb (0 van de 3 streepjes), maar de gasmeter (die lees ik direct uit op P1 poort) last continu gas vraag zien.

    Baal hier echt enorm van. Het is nu 23.3 graden in huis en de Tado blijft beweren dat hij echt niks doet.

    Er zijn geen knoppen. Het is echt alleen de thermostaat. Bij die oude Vaillant op aan/uit deed alles het perfect :(
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als hij op +/- was aangesloten dan stond hij niet op aan/uit.

    Toch maar even de servicedesk aanspreken dus! Die kunnen wel vertellen wat er mis is.

  • EvaV
    Opties
    Laten we het er maar op houden dat ik een ongelofelijke muppet ben 😂

    Was voornemend niet om middernacht alles nog open te schroeven maar toch maar gedaan en de draadjes zaten dus inderdaad nog op NO/COM.

    Gasverbruik op de gasmeter gelijk gedropt.

    Wat enorm suf zeg, had dit gelijk al moeten checken.

    Excuses en super bedankt voor de hulp. Ik laat nog even weten of alles nu okay is.